نکات مهم در مورد دستگاه پرکن بستنی لیوانی مجلسی

دستگاه پرکن بستنی لیوانی مجلسی یکی از انواع دستگاه های پر کن مایعات است. دستگاه پر کن مایعات بر اساس وزن مشخصی از مایعات، چگالی، ویسکزیته و حالات متفاوت به انواع مختلفی تقسیم می شود. به طور کلی هر نوعی از این محصول برای مایعات غلیظ، رقیق و یا هر دو، مورد استفاده قرار می گیرد

بستنی جزو مایعات غلیظ است از این رو از این نوع محصول در خطوط تولید استفاده می شود. در ادامه به طور خلاصه به پر کن مایعات غلیظ پرداخته انواع آن را معرفی می کنیم و سپس به دستگاه ­های پر­کن بستنی می پردازیم.

دستگاه پر کن مایعات غلیظ و انواع آن ها

قبل از برسی دستگاه پرکن بستنی لیوانی مجلسی ابتدا به پر کن های مایعات غلیظ می پردازیم. مایعات غلیظ موادی هستند که در هنگام حرکت از خود مقاومت نشان می دهند. به همین علت در هنگام پر کردن ظروف، با تشکیل حباب باعث کامل پر نشدن بسته بندی ها می شوند.

در روش دستی کارگر باید با دادن زمان به مایع، باعث شود که حباب ها خارج شوند و از ایجاد حباب جلو در بافت ماده جلوگیری کند. اما با کمک دستگاه های پر کننده مایعات غلیظ، به دلیل پر کردن ظروف از کف آن ها، از ایجاد شدن حباب در مایع جلوگیری می شود. این عمر باعث بالا رفتن سرعت کار و رضایت مشتری نیز می شود.

به علت موارد گفته شده در بالا در صنایع بستنی از دستگاه پرکن بستنی لیوانی مجلسی بسیار استفاده می شود. پرکن مایعات غلیظ، انواع مختلفی دارد.

بستنی های متنوع

بستنی های متنوع

 

برای مثال:

  1. دستگاه پر کن مایعات پمپی(Pump Filling Machine for Thick Liquids)
  2. دستگاه پرکن مایعات سیلندر پیستونی (Cylindrical Fluid Filling Machine)
  3. دستگاه ساشه مایعات (Liquid Sachet Machine)
  4. دستگاه بشکه پر کن (Barrel Filling Machine)
  5. دستگاه تیوپ پر کن یا دستگاه پر کن کرم (Tube Filling Machine)
  6. قوطی پر کن مایعات تمام اتومات و نیمه اتومات (Can Filling Machine)
  7. و …

به دلیل انواع زیاد این محصول باید در انتخاب دقت زیادی کرد. چرا که خرید دستگاه اشتباه، می تواند باعث خسارات و هزینه های بسیار زیادی به خط تولید شود.

بستنی بین کودکان بسیار پر طرفدار است

بستنی بین کودکان بسیار پر طرفدار است

 

مهم ترین عوامل در انتخاب دستگاه پر کن مناسب

مثلا:استفاده از دستگاه پرکن بستنی لیوانی مجلسی در یک کارخانه بسته بندی عسل خسارات زیادی به بار می آورد. به علت غلظت زیاد این ماده طبیعی نیاز به تولید حرارت در سیستم محصول می باشد. اما دستگاه ذکر شده مایع را به صورت خنک، در لیوان ها می ریزد.

از این رو باید به مواردی مانند غلظت، ویزکوزیته، میزان خورندگی ماده (مقدار اسیدی بودن مواد)، میزان تولید روزانه و حجم ظروف مورد استفاده، توجه شود.

دستگاه پرکن بستنی لیوانی مجلسی

همان طور که گفته شد، این محصول ( دستگاه پرکن بستنی لیوانی مجلسی) بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. امروز به علت تنوع زیاد بستنی ها این دستگاه نیز انواع و کار بری های خاص خود را دارد.

پر کردن ظروف بستنی معمولا در دمای بین منفی چهار تا هشت درجه اتفاق می افتد. مایع بستنی در این دما بسیار چسبنده است. محصولات جدید باعث بالا رفتن کیفیت کار می شوند. حتی بعضی از دستگاه ها قابلیت اضافه کردن مغز ها ( بادام، پسته، گردو و …)، مربا و مواد دیگر را در بافت بستنی می دهند.

همچنین باید دقت کرد که نوع ظروف نیز در انتخاب دستگاه پرکن بستنی لیوانی مجلسی و کارکرد آن تاثیر گذار است. برای مثال: برای ظروف پلاستیکی از پرکن های خاصی استفاده می شود. نوع سرپوش نیز در بخش نهایی بسیار تاثیر گذار است.

یک مدل بستنی لیوانی

یک مدل بستنی لیوانی

 

مشخصات پرکن بستنی لیوانی

دستگاه پرکن بستنی لیوانی، به دو صورت روتاری و خطی تولید می شود. از مزایای دیگر این محصول می توان به:

  • تعویض راحت قالب لیوان ها.
  • اتصال مستقیم ناز به مخزن برای جلو گیری از ایجاد آلودگی.
  • شست و شوی خودکار مسیر های مورد تماس با مواد غذایی با سیستم CIP.
  • داشتن سیستم PLC برای کنترل دستگاه
  • داشتن نمایشگر لمسی HMI
جمع بندی

همان طور که در این مقاله گفتیم، دستگاه های پر کن، براساس نوع مواد انواع گوناگونی دارند از همین رو انتخاب محصول مورد نیاز بسیار سخت است. باید دقت کرد که در صورت خرید پر کن اشتباه، نه تنها خطوط تولید شما از کار می افتد بلکه می تواند باعث هزینه های تعمیر و حتی خرید محصول دیگر نیز شود.

دستگاه های پرکن بستنی لیوانی مجلسی، به علت پر فروش بودن این نوع از بستنی ها بسیار پر کاربرد هستند. دقت شود که در این مقاله ما به مشخصات کلی اشاره کردیم. از این رو بهتر از قبل از خرید حتما از مشاوره افراد حرفه ای تر نیز استفاده کنید.

با خرید دستگاه درست می توانید میزان تولید، سرعت تولید، کیفیت تولیدات و در نتیجه رضایت مشتری را بالا ببرید.

تنوع بستنی

تنوع بستنی

 

 

مقالات مرتبط:

عملکرد اصلی دستگاه بستنی حصیری به چه صورت می باشد؟

هرآنچه درمورد دستگاه پرکن بستنی باید بدانید

 

ما را در  اینستاگرام دنبال کنید.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *