چرا دستگاه پر کن بستنی لیوانی روتاری، در کارگاه بستنی اهمیت زیادی دارد؟

در حال حاضر یکی از رکن های اساسی در راه اندازی کارخانه بستنی، دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز بستنی سازی می باشد؛ یکی از این دستگاه ها، دستگاه پر کن بستنی لیوانی روتاری است. بنظر من هر کارگاه بستنی سازی حتما باید یکی از این دستگاه ها را داشته باشد، اما چرا این حرف را می زنم؟
تصور کنید در تولید بستنی به خودکفایی رسیده اید و به کمک دستگاه های پیشرفته در هر دقیقه تعداد زیادی بستنی می سازید‌. اما برای پر کردن لیوان های بستنی، از نیرو های انسانی کمک می گیرید. بنظر شما هر نیرو در یک دقیقه چند لیوان بستنی را می تواند پر کند، در مقابل با داشتن دستگاه پر کن بستنی لیوانی روتاری چند تا لیوان پر می شود؟ پس حالا متوجه شدید که چرا می گوییم این دستگاه ها رکن اصلی کارخانه های بستنی سازی هستند؟

لزوم وجود یک پر کن بستنی در هر صنعتی

 

ویژگی های دستگاه پر کن بستنی روتاری

به طور کلی این دستگاه های پر کن، کاربرد های بسیار زیادی در صنایع غذایی دارند و کاربرد آن ها فقط به کارگاه های بستنی سازی محدود نمی شود.
با کمک دستگاه پر کن بستنی لیوانی روتاری، می توان بازده و راندمان کاری را برای کسانی که کارگاه یا کارخانه بستنی دارند، بالا برد. بنابراین این پر کن ها انتخاب مناسبی برای مدیرانی هستند که در کارگاه های تولید و پخش بستنی خود به صورت دستی محصولاتشان را بسته بندی می کنند. طبیعتا بدون دستگاه های پر کننده، این افراد از نیرو های انسانی بیش تری استفاده می کنند و ترافیک کاری خود را تا حد زیادی بالا می برند. از طرفی هزینه های بالا می رود اما بازده کاری آن ها بسیار پایین می آید.
یکی از ویژگی های مهم دستگاه پر کن بستنی لیوانی روتاری این است که در این دستگاه دست دخالت ندارد و مستقیم به دستگاه  کفی فریزر متصل می شود. بنابراین مدیران با استفاده از این دستگاه می توانند هر وزنی که برای بسته بندی بستنی های خود نیاز دارند را به دستگاه بدهند تا بستنی ها با همان وزن مورد نظر، بسته بندی شوند.

خصوصیات منحصر به فرد پر کن های بستتی روتاری

 

سیستم دستگاه پر کن بستنی لیوانی روتاری

این دستگاه دارای بخش هایی همچون لیوان گیر، پرکن بستنی لیوانی، مخزن شکلات و شکلات پاش قسمت نگهداری مغزی جات است. همچنین این دستگاه دارای قسمت هایی همچون فویل گذار، سیل کن حرارتی و نوار نقاله هایی می باشد که بر روی پرکن های بستنی لیوانی قرار دارند و به شکل مکانیکی و یا پنوماتیکی کار می کنند. همچنین این دستگاه می توانند در هر ساعتی، ۳۰۰۰ الی ۵۰۰۰ عدد لیوان بستنی را پر کنند. از بخش های دیگر دستگاه پر کن بستنی لیوانی روتاری می توان به بخشی که مستقیما به دستگاه کفی فریزر وصل می شود هم اشاره کرد.

 

انواع دستگاه پر کن بستنی روتاری

۱ پر کن روتاری تک نازله با کالیبر ثابت با ظرفیت های انتخابی

این دستگاه قابلیت پر کردن انواع متفاوتی از محصولات مایع را به صورت غلیظ و رقیق دارا است.
این نوع از پر کن بستنی لیوانی روتاری به تاریخ زن های ژلاتینی مجهز شده اند که به صورت سیستم مهر و استامپی کار می کنند.
این پر کن دارای سیستم کنترلی به نام سیستم PLC فارسی است و به سنسور فویل مجهز است.
داشتن پر کن پیستونی و یک سال ضمانت نامه هم از ویژگی های دیگر این پر کن است.

۲ دستگاه پر کن روتاری لیوانی تک نازله این دستگاه دارای سيستم هایی مانند سیستم فويل گذار و سیستم فويل سيل به صورت اتومات، سيستم نازل مخصوص بستنی، سيستم نازل برای  شربت ريز بستنی، خلال پاش و نوار مقاله است.
اما به طور کلی دستگاه پر کن بستنی لیوانی روتاری دارای ۳ مدل SFC 3000، SFC 4000 و SFC 5000  می باشند و به گونه ای تولید می شوند که بتوانند لیوان هایی به اندازه ۵۰ تا ۱۰۰۰ گرم را از بستنی پر کنند.

انواع دستگاه پر کن بستنی در بازار

سخن پایانی

دستگاه پر کن از اهمیت زیادی برخوردار است که مجموعه ما به فروش انواع و اقسام پر کن می پردازد.

 

 

مقالات مرتبط:

عملکرد دستگاه فراوری مایه بستنی

ویژگی مخزن استیل کوچک و قیمت آن

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *