نگاهی عمیق و اصولی به ویژگی ها و فروش دستگاه بستنی سنتی

 فروش دستگاه بستنی سنتی همواره یکی از دستگاه های مهم در صنایع مربوط به تولید بستنی و لبنیات می باشد و از خرید آن پشیمان نخواهید شد. این دستگاه دارای دو زیر شاخه اصلی بوده که عبارتند از: دستگاه بستنی ساز صنعتی و دستگاه بستنی ساز خانگی. ما در این مطلب قصد داریم درباره دستگاه سازنده بستنی در ابعاد بزرگ و یا همان صنعتی و کارخانه ای صحبت کنیم.

دستگاه بار سفت کن یا همان بستنی ساز سنتی

این دستگاه که در بازار مربوطه تحت عنوان بار سفت کن معروف بوده و به شهرت رسیده است، دستگاه اصلی برای تولید بستنی صنعتی در مقیاس خیلی بالا می باشد. این حجم زیاد تولید بستنی سنتی مختص کارخانجات بوده و مسلماً هیچ فردی در منزل نمی تواند این کار را انجام دهد. وظیفه این دستگاه بعد از ساخت بستنی بوده و خامه های خشک شده را با بستنی ترکیب می نماید. بار سفت کن، دارای یک الی دو خروجی می باشد که بستنی آماده شده به وسیله آن ها از دستگاه به خرج راه می یابند.

 

در هنگام خرید دستگاه بستنی سنتی برای واحد تولیدی خود باید توجه داشته باشید که محصول خریداری شده گارانتی و یا ضمانت نیز داشته باشد.

اجزای مهم دستگاه بار سفت کن یا همان دستگاه بستنی سنتی عبارتند از:

سیلندر استنلس استیل

سیلندر فریزر یا همان بار سفت کن بستنی یکی از مهم ترین و اساسی ترین اجزای دستگاه به حساب میاد که در قسمت بیرونی آن گاز و روغن کمپرسور چرخش دارد و در داخل آن که بصورت دقیق و یک دست آبکاری شده و سنگ مغناطیس خورده،دشر و پارو و تیغه ها هستند و بستنی در داخل آن منجمد میشد.شیوه چرخش گاز به دور سیلندر خیلی مهم است و به بازدهی فریزر شما اثر میبخشد.در کل ساخت سیلندر فوق العاده حساس و مهم است که باید به تمام نکات جزئی آن توجه داشت.

کمپرسور و کندانسور:

در فروش دستگاه بستنی سنتی باید به اجزایی هم چون کندانسور توجه نمود.کمپرسور همان موتور برودتی استفاده شده در فریزر میباشد که باید بر اساس لیتراژ سیلندر با حسب بر ساعت به درستی انتخاب شود و بر روی فریزر نصب شود.قدرت بیشتر و قدرت کمتر در بارسفت کن میتواند مشکل ساز باشد.بنابر این با محاسباتی که وجود دارد باید کمپرسور با قدرت مناسب نسبت به فریزر انتخاب شود و اینکه باید مارک اروپایی و درجه یک باشد.کندانسور نیز وظیفه خنک نگهداشتن سیستم چرخش گاز و روغن کمپرسور را دارد که باید ظرفیت آن از کمپرسور بیشتر باشد تا راحت تر عملیات خنک کردن را انجام دهد.در بارسفت کن های صنعتی کندانسور معمولا آبی هستند.

دشر و تیغه ها:

دیگر اجزای فریزر یا همان بارسفت کن،دشر و تیغه ها میباشند که جنس دسر باید استیل ضد زنگ باشد و تیغه ها باید الزاماً از جنس استیل ضد سایش باشند که بتوانند عملیات را به بهترین شکل انجام بدهند.تیغه ها به شکل پارو یا همزن داخل سیلندر،مماس با دیواره میچرخند تا عملیات انجماد بستنی در آن بصورت بافتی یک نواخت انجام شود.

پمپ شربت و پمپ هوادهی:

فروش دستگاه بستنی سنتی از پمپ شربت نیز قابل تمیز و جدا شدنی نخواهد بود.پمپ شربت بستنی باید نسبت به ظرفیت سیلندر تعبیه شده باشد تا بتواند در حین کار کرد دستگاه،سیلندر را تغذیه کند و هماهنگی داشته باشد. مایع بستنی را از شیرسرد کن یا مخزن به داخل سیلندر بارسفت کن پمپ میکند.پمپ هوادهی هم از اجزای مهم میباشد که با آن میتوان هوای تزریقی به بستنی را تنظیم کرد.معمولا برای پف و بافت حجیم و بهتر به بستنی هوا دهی میشود که حتما باید هوای تمیز و قابل تنظیم باشد.

سیستم فرمان و کنترل:

در قسمت الکترونیک این دستگاه از دو روش منوال(دستی)که با استفاده از شستی و دکمه میتوان به راحتی با دستگاه کار کرد و معمولا برای سهولت در کار کرد آن،در کارگاه های تولید بستنی سنتی کاربرد زیادی دارد.دسته بعدی سیستمplc میباشد که تمام کارهای کنترل و فرمان روی یک HMI یا همان مانیتور لمسی نمایش داده میشود و از انجا قابل تنظیم میباشد که معمولا در کارخانجات بزرگ و فریزر های لیتراژ بالا از این دسته استفاده میشود.

شاسی و بدنه:

در هنگام فروش دستگاه بستنی سنتی، دستگاه شما برای تحمل راحت این اجزا با وزن های نسبتاً سنگین باید یک شاسی مستحکم از کربن استیل با ابعاد مناسب داشته باشد تا به راحتی این وزن را تحمل کند و مانع از سروصدای اضافه دستگاه و یا شکستگی و خستگی در سازه شاسی شود.شاسی ضعیف باعث‌ اسیب جدی به اجزا میشود.

با خرید دستگاه بستنی ساز مناسب می توانید برای مشتریان خود حس خوشایند دو چندانی فراهم آورید.

جهت خرید و فروش دستگاه های بستنی سنتی باید به چه نکاتی دقت کنیم؟

  • لازم است به تمامی اجزای موجود در بدنه دستگاه مانند جنس سازنده مخزن، اجزای داخلی محصول و بدنه دقت نمایید.
  • اجزای داخلی محصول مذکور باید از جنس آلیاژهای ضد زنگ و استیل ضد ضربه باشند هم چنین چون این قسمت از دستگاه به صورت مستقیم با مواد غذایی و خوراکی سر و کار دارند باید کاملاً اصول بهداشتی در ساخت و اجرای آن رعایت شده باشد.
  • سعی کنید از مراکز خرید متفرقه خرید نکنید و زیرا این محصولات معمولاً گارانتی و یا ضمانت نامه نیز برای کالاهای خود ارائه نمی دهند و در صورت خرابی محصول، در صورت خرابی می بایست به طور کل دستگاه خود را تعویض نمایید.

 

سخن آخر

فروش دستگاه بستنی سنتی همواره یکی از دستگاه های اصلی و مهم در زمینه تولید بستنی بوده و مخصوصاً در کارخانجات مربوطه و صنعت بستنی سازی بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند. این دستگاه ضمن تولید بستنی، مواردی هم چون خامه خشک شده، پسته و از این دست قبیل مواد را می تواند با بستنی ترکیب نماید و از یک الی دو راه خروجی که درون دستگاه تعبیه شده است، بستنی های آماده شده جهت بسته بندی، به بیرون رانده شوند. جنس بدنه و اعضای داخلی و خارجی در فروش  دستگاه بستنی سنتی، بسیار با همیت بوده و باید از مواد با کیفیت و آلیاژ های ضد زنگ برای تولید آن ها استفاده شده باشد.

 

مقالات مرتبط:

چه عواملی بر قیمت دستگاه پرکن‌ دوغ تاثیر گذارند؟

چرا باید دستگاه پرکن‌  دوغ لیوانی را خریداری نماییم؟ مزیت این دستگاه چیست؟

 

ما را در  اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *