مزایا و معایب مخزن پروسس استیل

مخزن پروسس استیل بیشترین کاربرد را در صنایع غذایی دارد. آنها از جمله دستگاه هایی هستند که وظیفه ذخیره سازی دارند و طیف گسترده ای از مواد غذایی را نگهداری می کنند. این مخزن از یک استیل ساخته شده و می تواند نقش سرمایشی و گرمایشی را به خوبی اجرا کند. معمولاً در کارخانه های لبنیات، سس، بستنی و… استفاده می شود. این مخزن ایزوله شده قابلیت های زیادی دارد. از قابلیت های آن می توان به پخت، سرد کردن، گرم کردن و مخلوط سازی اشاره نمود.

سازندگان مخزن پروسس از انواع مختلف موتور در آن به کار می برند. قدرت بالای این دستگاه باعث شده که نگهداری شیر و سایر لبنیات در آن راحت باشد. به عبارتی دیگر پروسس استیل عملیات های پاستوریزاسیون را به خوبی انجام می دهد. تمامی بستنی فروش ها از این استفاده می کنند و برای تولید یک بستنی لذیذ، وجود این مخزن لازم است. ماشین سازی آرش قصد دارد در این مقاله مخزن استیل را به شما معرفی کند.

مخزن پروسس چگونه کار می کند؟

مخزن (تانکر) در اکثر کارخانه های صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله دستگاه های ذخیره سازی می توان به این محصول اشاره نمود. در صنایع غذایی برای فرآوری نیاز به دستگاهی است تا بتواند به خوبی دما را کنترل کرده و مواد درون آن را نیز به خوبی میکس کند. همچنین قابلیت میکروب زدایی از دیگر ویژگی های مخازن پروسس استیل است. این کار باعث می شود تا یک فرآورده مرغوب مانند لبنیات را بسازد. مخزن پروسس استیل تنها برای نگهداری مواد غذایی نیست و می توان از آنها برای نگهداری گازها، آب و سایر مایعات استفاده نمود.

بعضی از صنایع هستند که مواد شیمیایی مانند دارو را با این تانک ها نگهداری می کنند. به طور کلی زمانی که یک مشتری بخواهد خواص سیال را تغییر دهد، پروسس استیل برای او مناسب است. نحوه ساخت و عملکرد مخازن استیل به صورت کاملاً حرفه‌ای و استاندارد است. قیمت های این ماشین بسته به این که مخزن تک جداره یا دوجداره است، متفاوت از یکدیگر می باشند. اصلی ترین وظیفه تانکرها تغییر دادن دمای محصولات است. در زیر شما وظایف این مخزن را مشاهده می کنید:

  • مخلوط سازی
  • نگهداری از سیالات یا مواد غذایی
  • ذخیره سازی محصولات
  • تبادل حرارتی
  • فرآوری محصول‌ها

مخزن پروسس هزار لیتری

مخزن‌پروسس هزار لیتری

 مخزن پروسس در کجا استفاده می شود؟

  • کارخانه بستنی سازی
  • کارخانه آبمیوه
  • کارگاه های تولید محصولات لبنیات
  • مناسب برای نگهداری از کنسانتره میوه
  • ذخیره و نگهداری از عرقیجات گیاهی

مخزن استیل مناسب نگهداری از سیالات یا مواد غذایی

مخزن استیل مناسب نگهداری از سیالات یا مواد غذایی

مزایای استفاده از مخزن‌پروسس

مخزن پروسس استیل نیاز بسیار کمتری نسبت به سایر ماشین‌ها برای تعمیر دارد. همین امر می تواند در هزینه ها تاثیر گذار باشد. به خاطر جنس استیل، در برابر زنگ زدگی، هوا زدگی و خوردگی مقاومت کافی دارند. همچنین آلیاژهای به کار رفته در این مخزن بسیار مرغوب بوده و باعث افزایش کیفیت آنها می شود. همچنین آلیاژها با محیط زیست سازگاری دارند. چون انرژی و منابع طبیعی به کار رفته دلیل این ویژگی مثبت مخزن پروسس است. بهداشتی ترین مخزن برای نگهداری از ماست و سایر لبنیات می باشد. جالب است بدانید که از این ماشین برای تهیه سس و سوپ نیز استفاده می شود.

معایب اندک استفاده از مخزن‌پروسس

  • قیمت بسیار بالا نسبت به سایر مخازن
  • حجم بسیار بزرگ و نیاز به فضای زیاد برای نگهداری
  • هنگام خرابی به سختی تعمیر می شود.
  • سنگین بودن به نسبت مخزن‌های دارای دو جداره
  • استفاده الزامی از ۵۰ درصد ظرفیت مخزن پروسس استیل

استفاده از آلیاژهای باکیفیت در مخزن پروسس استیل

استفاده از آلیاژهای باکیفیت در مخزن پروسس استیل

مشخصات فنی مخزن پروسس استیل

مخزن پروسس استیل دارای یک نردبان از جنس استیل است که خود آن ترمومتر عقربه ای دارد. همچنین از پشم سنگ فشرده ایزوله شده است. از ورقه های استیل با گرید ۳۰۴ و ۳۱۶ تولید می شود. برای عبور افراد دارای یک درب منهول می باشد. همزن های استیل از موتورهای گیربکس ساخته شدند و بر روی مخزن نصب شده اند. آنها از ویژگی ژاکت حرارتی و برودتی برخوردارند. سایر آلیاژها که در این مخزن به کار رفته شامل کربن استیل، استنلس استیل و گالوانیزه است. نحوه ساختار این مخزن بدین شکل است که می توان ایستاده و خوابیده آن را در جایی مستقر کرد.

 

محصولات مرتبط:

ویژگی های منحصر به فرد پمپ استیل

بررسی دستگاه شیر سرد کن

مقالات مرتبط:

انتخاب بهترین قیمت مخازن سه جداره استیل

ذخیره، نگهداری و فرآوری مواد غذایی و لبنی با انواع پروسس تانک استیل

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *