مقایسه کیفیت انواع دستگاه های بستنی ساز

امروزه وجود انواع دستگاه های بستنی ساز در کارخانه های تولیدی این دسر خوشمزه، ضروری می باشد. این دستگاه ها عموما از استنلس استیل ساخته شده اند که با توجه به این امر می توان طول عمر بالایی را برای آن ها در نظر گرفت. همچنین با توجه به کیفیت قطعات و کیفیت بستنی تولیدی توسط آن ها، می توان گفت که بسیار مقرون به صرفه نیز هستند.

بستنی شکلاتی

بستنی شکلاتی

انواع دستگاه های بستنی ساز

بستنی از خوشمزه ترین دسر های تابستانی است که میزان محبوبیت بالای آن، موجب شده تا حتی در فصول سرد سال نیز مورد استفاده قرار گیرد. بدین منظور امروزه کارخانه صنعتی متعددی برای ساخت بهترین نوع بستنی صنعتی با یکدیگر رقابت می کنند. اما در ابتدا باید توجه داشته باشید که برای تهیه بستنی به تجهیزات پیشرفته ای نیاز است که دستگاه های بستنی ساز، از جمله ضروری ترین دستگاه هایی هستند که وجود آن ها در تمام کارخانه های بستنی ساز، الزامی می باشد. دستگاه های بستنی ساز متناسب با نوع بستنی و عوامل دیگری به انواع مختلفی تقسیم می شوند که در ادامه پرکاربرد ترین آن ها را شرح می دهیم.

دستگاه فراوری مایه بستنی

نخستین دستگاهی که وجود آن در کارخانه های صنعتی بزرگ بسیار سودآور است، دستگاه فراوری مایه بستنی خواهد بود. این دستگاه که به عنوان یکی از انواع دستگاه های بستنی ساز شناخته می شود، دارای قابلیتی سه کاره می باشد و با افزایش راندمان کاری، تاثیر چشمگیری در کاهش هزینه های تولید خواهد داشت. با استفاده از این دستگاه فعالیت های سه گانه تولید بستنی شامل پخت و سرد کردن شیر و تولید مایه بستنی با تبخیر بسیار پایین شیر انجام خواهد گرفت. در ساختار این دستگاه از یک آبگرمکن مخصوص و یک کمپرسور به منظور پختن شیر و سرد کردن آن تا ۴ درجه سانتی گراد بهره گرفته شده و به دلیل عدم وجود لوله های انتقالی، بار میکروبی مایه بستنی را کاهش می دهد.

دستگاه بار سفت کن تنوری

از دیگر انواع دستگاه های بستنی ساز را می توان دستگاه بار سفت کن تنوری معرفی کرد. این دستگاه غالباً به منظور تولید انواع بستنی سنتی با مغز و خامه در حجم بالا مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه از برق ۳ ولت استفاده می کند و قدرت موتور آن سه اسب بخار عنوان شده است. جنس مخزن دستگاه از استیل ضد زنگ است و تیغه های آن از جنس تفلون ساخته شده است. از مزیت های برجسته این دستگاه می توان به باردهی آن در ۱۰ الی ۱۵ دقیقه نام برد که این امر به معنی تولید بستنی پفکی و لطیف در حجم بالا و در کوتاه ترین زمان ممکن خواهد بود.

بستنی میوه ای

بستنی میوه ای

دستگاه کفی فریزر

دستگاه کفی فریزر به عنوان یکی دیگر از دیگر انواع دستگاه های بستنی ساز شناخته می شود که به منظور تولید انبوه بستنی مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه دارای چند سری مختلف است که می توان به سری های ۱۵۰ لیتر، ۳۰۰ لیتر، ۵۰۰ لیتر و حتی ۶۰۰ لیتر اشاره کرد. تفاوت سری در این دستگاه بستنی ساز بدین معنی است که به طور مثال دستگاه سری ۵۰۰ لیتر، توانایی تولید ۵۰۰ لیتر بستنی در یک ساعت را دارد. از برجسته ترین مزیت های دستگاه کفی فریزر، نصب کمپرسور آبی بر روی تمام سری های آن است که این امر از اتلاف آب جلوگیری خواهد کرد. عملکرد این دستگاه هم به صورت دستی و هم به صورت PLC متناسب با سفارش مشتری، قابل ساخت خواهد بود.

بستنی سنتی

بستنی سنتی

قیمت و نحوه خریداری انواع دستگاه های بستنی ساز

از آنجایی که دستگاه های بستنی ساز در انواع مختلفی طراحی و ساخته شده اند، نمی توان قیمت ثابتی را برای آن ها در نظر گرفت. شما می توانید برای هر کدام از انواع دستگاه های بستنی ساز با حجم مخازن متفاوت با شرکت ماشین سازی آرش در ارتباط باشید. ماشین سازی آرش از شناخته شده ترین برند های عرضه کننده دستگاه های بستنی ساز و سایر دستگاه های مرتبط است که قبل از خرید، مشاوره های رایگانی را به منظور انتخاب مناسب ترین دستگاه بستنی ساز در اختیار خریداران قرار می دهد.

نتیجه گیری

دستگاه های بستنی ساز متناسب با نوع بستنی و همچنین میزان حجم تولید آن ها به صورت روزانه، در انواع مختلفی دسته بندی می شوند. از کارآمد ترین انواع دستگاه‌های بستنی‌ساز می توان به دستگاه های کفی فریزر، فراوری مایه بستنی و دستگاه بار سفت کن تنوری اشاره کرد که در اکثر کارخانه های صنعتی تولید بستنی به چشم می خورند. شایان ذکر است که تمامی دستگاه های بستنی ساز دارای سیستم CLP به منظور شست و شوی اتوماتیک مخزن هستند تا بستنی تولیدی دارای بار میکروبی کمتر باشد.

 

مقالات مرتبط:

نحوه خرید بستنی ساز با کیفیت در ایران

دستگاه بستنی ساز صنعتی و مراحل تولید بستنی

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *