دستگاه بسته بندی مناسب و مهم ترین ویژگی های آن کدام است؟

دستگاه بسته بندی

دستگاه بسته بندی، یکی از پرکاربرد ترین دستگاه ها در انواع صنایع می باشند. در مدل ها و اندازه های مختلف تولید و عرضه می شوند.  می توان با توجه به نیاز خود بهترین مدل از دستگاه ها را خریداری کرده و با اطمینان از آنها استفاده کرد. بسته بندی یک محصول بر روی کیفیت، بازاریابی و … تاثیر بسیار زیادی دارد؛ پس برای فروش محصولات و جلب توجه کردن در بین مشتریان، نحوه بسته بندی محصول بسیار مهم است.

 

 

مدل جدید بسته­ بندی بستنی

مدل جدید بسته ­بندی بستنی

 

انواع دستگاه‌های بسته بندی

چنین تجهیزاتی تنوع بسیار زیادی دارند. چهار مورد اصلی از این دستگاه ها عبارتند از:

  • مدل اولیه: این مدل دستگاه ها، اولین دستگاه های بسته بندی هستند. در کارخانه های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه با محصولاتی که تولید می شوند، به صورت مستقیم تماس دارند و با توجه به اینکه چه موادی بسته بندی می شود، نوع دستگاه متفاوت خواهد بود مثلا دستگاه هایی که برای بسته بندی نوشیدنی ها استفاده می شود با دستگاه هایی که سایر مواد دیگر را بسته بندی می کنند متفاوت می باشد. دستگاه بسته بندی باید از جنس استیل ضد زنگ و قابل شستشو باشد، تا سلامت افراد در خطر نباشد.
  • مدل ثانویه: پس از اینکه بسته بندی اولیه محصول به پایان رسید با استفاده از این دستگاه ها، بسته بندی ثانویه محصول آغاز می شود. بعد از آن محصول به بازار مصرف عرضه خواهد شد. هدف نمونه ثانویه این است که تعداد زیادی از محصولات را در داخل قالب های مناسب قرار دهد تا محصولات دچار آسیب نشوند و جابجا کردن آنها آسان تر باشد. در حالت کلی دستگاه های بسته بندی ثانویه در سه مدل مختلف تولید می شوند: شیرینگ پک، پالتایزر، استرچ پالت.

 

قیمت انواع دستگاه های بسته بندی

قیمت انواع دستگاه های بسته بندی

 

  • مدل بندی عمودی: این مدل از دستگاه، به شکل عمودی ساخته شده است. برای بسته بندی کردن مواد با تعداد زیاد به کار برده می شود.
  • مدل افقی: این نوع دستگاه ها برای بسته بندی محصولات به صورت تکی به کار می روند. در این صورت محصولات به شکل دو سر دوخت بسته بندی خواهند شد.

 

 

مزایا استفاده از این تجهیزات صنعتی

  • ماندگاری و سلامت محصول افزایش می یابد.
  • سطح بهداشت مواد را تا حد زیادی بالا می برد.
  • شکل و ظاهر محصولات جذاب شده و مشتریان زیاد را به خود جذب می کند.

 

اهمیت تجهیزات بسته­ بندی در اقتصاد

در سال های گذشته صنعت بسته بندی کردن محصولات پیشرفت زیادی داشته است. همین موضوع نشان دهنده این است که افراد تا چه اندازه به ظاهر محصولات اهمیت می دهند و هر روز کیفیت آن را بالا می برند. بسته بندی یک محصول تفاوت شرکت های بزرگ و کوچک را از هم مشخص می کند و همچنین خریداران، همیشه محصولات با ظاهر جذاب تر و دارای ماندگاری بیشتر را بر دیگر محصولات ترجیح می دهند. این دستگاه­ها با توجه به کارایی های زیادی که دارد بر روی بازاریابی محصولات، بهداشت، طول عمر محصول و بسیاری از موارد دیگر تاثیر فراوانی دارد. پس می توان گفت که وجود چنین تجهیزاتی در کارخانه های تولیدی مهم بوده و همچنین بر اقتصاد و تولیدات جامعه تاثیر زیادی خواهد داشت.

 

خرید دستگاه بسته بندی

دستگاه هایی که برای بسته بندی به کار می روند در انواع مدل و اندازه تولید می شوند پس هنگام خرید حتما با توجه به نیاز خود مشخصات کامل محصولات را مطالعه کرده و بهترین مورد از محصول را تهیه کنید. این دستگاه ها را می توان از نمایندگی شرکت ها خریداری کرد. همچنین میتوانید به صورت آنلاین از سایت های مجازی معتبر خرید خود را انجام دهید.

 

بهترین برند تولید کننده این دستگاه

بهترین برند تولید کننده این دستگاه

 

سخن پایانی

امروزه در هر صنعت و کارخانه ای وجود این وسیله ها، اهمیت بسیار زیادی دارد. کارخانجات تولید مواد غذایی برای اینکه محصولات با کیفیت بالاتر و بهداشتی تر را تولید کنند، حتما در محل کار خود به این محصول نیاز خواهند داشت. با توجه به اینکه این دستگاه ها در هر اندازه و مدلی تولید می شوند، پس هنگام خرید متناسب با نیاز های خود بهترین مدل ها را خریداری کنید.

 

مقالات مرتبط:

آیا انواع دستگاه بستنی ساز را می شناسید؟

انواع دستگاه بستنی ساز قیفی

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *