کاربرد و عملکرد انواع دستگاه بستنی ساز

دستگاه بستنی ساز، از دستگاه های کاربردی و مهمی در فرایند تولید بستنی است که عملکرد اتوماتیک آن موجب شده تا بستنی تولیدی توسط دستگاه های بستنی‌ساز، به صورت بهداشتی و بدون بار میکروبی باشد. قیمت مقرون به صرفه و همچنین تنوع گسترده این دستگاه ها، از جمله دلایل پرفروش بودن آن ها خواهد بود.

بستنی ساز

بستنی ذغالی

کاربرد دستگاه بستنی ساز

همان طور که از نام این دستگاه مشخص است، دستگاه بستنی ساز  دستگاهی به منظور تولید مایه بستنی و بسته بندی آن می باشد که امروزه انواع مختلفی از آن را در کارخانه های تولیدی مربوطه مشاهده خواهیم کرد. دستگاه های بستنی‌ساز از مهم ترین دستگاه های مورد استفاده در صنایع غذایی عنوان می شوند. دستگاه های بستنی‌ساز امروزه با پیشرفت تکنولوژی، ارتقاء چشمگیری پیدا کرده اند و تولید کنندگان می توانند تنها با خریداری یک دستگاه، فرایند تولید مایه بستنی و بسته بندی آن ها به صورت لیوانی یا چوبی را به سرانجام برسانند.

انواع دستگاه بستنی‌ساز

دستگاه های بستنی‌ساز متناسب با کاربردی که دارند  به انواع مختلفی تقسیم می شوند. برخی از این دستگاه ها شامل دستگاه فراوری مایه بستنی، دستگاه پرکن بستنی لیوانی و … است که هر کدام از آن ها کاربرد ویژه ای در کارخانه های صنعتی بستنی‌سازی دارند. از مهم ترین دستگاه های بستنی ساز می توان به دستگاه کفی فریزر اشاره کرد.

این دستگاه در سری های مختلف تولید شده است و توانایی تولید بستنی بیش از ۱۵۰ لیتر در هر ساعت را داراست. دستگاه دیگری که وجود آن در هر کارخانه بستنی سازی الزامی است، دستگاه بار سفت کن تنوری خواهد بود که به منظور تولید مایه بستنی در لیتراژ بسیار بالا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

چگونگی عملکرد دستگاه های بستنی ساز

دستگاه بستنی ساز در ابتدا به منظور تولید مایه بستنی مورد استفاده قرار می گیرد. در این دستگاه آبگرمکنی تعبیه شده است که حجم بالایی از شیر را به نقطه جوش خواهد رساند. پس از اضافه کردن مواد دیگر مورد نیاز برای بستنی، دستگاه های بستنی ساز با استفاده از جریان آب سرد، دمای مایه ساخته شده را تا حد چشمگیری کاهش می دهد و سپس با هم زدن مایه بستنی توسط تیغه های استیل، مایه بستنی سفت خواهد شد. در مرحله بعد مایه بستنی به خط تولید منتقل می شود و با استفاده از دستگاه های متنوع می توان آن ها را به صورت لیوانی، چوبی، نونی و … بسته بندی نمود.

مزایای خرید دستگاه های بستنی ساز

وجود دستگاه بستنی ساز به منظور تولید بستنی های متنوع در کارخانه های صنعتی ضروری خواهد بود که یکی از دلایل ضرورت این دستگاه ها را می توان مزایای منحصر به فرد آن ها دانست. یکی از مزیت های دستگاه های بستنی‌ساز، عدم نیاز آن ها به نیرو های انسانی عنوان شده است که با توجه به این امر، میزان انتقال باکتری به مایه بستنی کاهش می یابد. علاوه بر این دستگاه های بستنی‌ساز دارای توانایی تولید بستنی در حجم بالا هستند که این امر سود دهی و راندمان کاری را افزایش می دهد.

کیفیت بالای بدنه و قطعات داخلی دستگاه ها و همچنین قیمت مقرون به صرفه آن ها، از دیگر مزیت های بارز خرید دستگاه های بستنی‌ساز عنوان شده است. شما می توانید به منظور خرید دستگاه بستنی ساز در انواع مختلف، به سایت شرکت ماشین سازی آرش مراجعه کنید. این برند ارائه دهنده باکیفیت ترین دستگاه های بستنی‌ساز در ایران می باشد که و بیش از ۲۰ سال است که دستگاه های تولیدی انحصاری خود را به سراسر ایران ارسال می کند.

تولید انواع بستنی

تولید انواع بستنی

نتیجه گیری

با توجه به ضرورت خریداری دستگاه بستنی‌ساز در صنایع غذایی، امروزه شاهد طیف گسترده ای از این دستگاه ها هستیم. دستگاه های بستنی‌ساز به طور کلی به دو دسته دستگاه شامل دستگاه های تولید مایه بستنی و دستگاه های پرکن و بسته بندی تقسیم می شوند که هر کدام از آن ها نقش موثری را در روند تولید بستنی ایفا خواهند کرد.

 

 مقالات مرتبط:

نکاتی مهم در مورد کاربرد دستگاه بستنی‌ساز سنتی

خرید دستگاه بستنی‌ساز صنعتی

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *