بررسی یکی از مهم ترین اجزای خط تولید: دستگاه پر کن مایعات

دستگاه پرکن مایعات یکی از تجهیزات مهم صنایع است که از آن برای قرار دادن مایع در ظروف و بسته بندی آنها استفاده می شود. انجام دادن این مراحل با نیروی انسانی بسیار زمان بر و پرهزینه است و همین‌طور احتمال هدر رفتن وجود دارد. به همین دلیل دستگاههای مخصوص پر کردن مایعات در شکل ها و ویژگی های متفاوت ساخته شدند.

ویسکوزیته محصول، حجم تولید روزانه و حجم ظرف مشخص می کند شما به کدام دستگاه پرکن مایعات نیاز دارید. منظور از ویسکوزیته، غلظت یا مقدار مقاومت مایع در برابر جریان داشتن است که مایعات را به سه دسته رقیق، غلیظ و خمیری تقسیم می کند.

دستگاه پرکن مخصوص مایعات لیوانی

این دستگاه ها بر اساس میزان اتوماتیک بودن، ظروفی محصول و تعداد سر یا نازل هایی که دارند به اشکال مختلفی ساخته می شوند. پرکاربردترین آنها در کشورمان دستگاه پرکن لیوانی است که برای پر کردن ظروف لیوانی و بسته بندی آنها استفاده می شود. مایعاتی مانند دوغ، آبمیوه و شیر به این شکل بسته بندی می شوند که یکی از مدل های محبوب مشتریان است.

دستگاه پر کن مایعات را می توانید در سه شکل تمام اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی تهیه کنید. همچنین معیار دیگر برای تمایز دستگاه ها از یکدیگر، تعداد نازل های آنهاست. در بازار دستگاه های پرکن یک نازله، دو نازله، چهار نازله، شش نازله و هشت نازله وجود دارد. ظرفیت و توان هر کدام آنها با یکدیگر متفاوت است و باید با توجه به نیاز خود آن را انتخاب کنید.

دستگاه پرکن مایعات بر بسته بندی ماست کاربرد دارد

دستگاه‌ پرکن مایعات بر بسته بندی ماست کاربرد دارد

 اهمیت دستگاه پر کن مایعات لیوانی

ماشین های پرکن مایعات با کاربرد مهمی که دارند نقش مهمی در خط تولید ایفا می کنند و باعث کاهش هزینه ها و افزایش درآمد هستند. مزایای مختلف این دستگاه ها را می توانید در زیر بخوانید:

  • سازگاری و کیفیت – به کار گرفتن دستگاه‌پرکن ما را از حجم و وزن هر لیوان مطمئن می کند. درگذشته کنترل کالا به روش دستی انجام می شد که اتلاف وقت زیادی به دنبال داشت. همچنین دقت بسته بندی این روش، ظاهری یکسان به محصول می دهد.
  • سیستم های عامل ساده و سریع – پرکننده های چرخشی و دستگاه پر کن مایعات دارای درپوش این فرایند را بسیار ساده می کنند. دستگاه همچنین قابل تنظیم است و می توان زمان پر شدن و سرعت پمپ را مشخص کرد. دستگاه پرکن مخصوص مایعات لیوانی برای سه نوع متفاوت مایع بر اساس ویسکوزیته قابل استفاده هستند که به نفع کسب و کارهایی با خطوط تولید متعددی است.

نوشیدنی های لیوانی با این دستگاه بسته بندی می شوند

نوشیدنی های لیوانی با این دستگاه بسته بندی می شوند

  • قابلیت به روز رسانی – دستگاه پر کن مایعات را می توان با توجه به تقاضای بازار ارتقا داد و تغییرات مورد نظر را در آن ایجاد کرد. برای مثال تعداد سرهای پرکننده یا نازل، قابل افزایش است. امروزه بعضی از دستگاه های پرکن حتی شانزده سر یا نازل دارند.
  • صرفه جویی در زمان و انرژی – علاوه بر نیاز به نیروی انسانی کمتر، در مصرف انرژی هم صرفه جویی می کنید چون این دستگاه ها برای تولید طولانی، بدون فرسودگی با مصرف انرژی کمتر طراحی شده اند.

بررسی رایج ترین  انواع دستگاه‌ پر کن مایعات

دستگاه پرکن مایع دستی – این دستگاه ها به عملیات دستی متکی هستند و از برق استفاده نمی کنند. معمولاً در صنایع کوچک کاربرد دارند.

ماشین های پرکننده مایع نیمه اتوماتیک – در این دستگاه‌ها از سرنگ، پیستون و نازل استفاده می شود تا هیچ چکه ای در کار نباشد و برای اطمینان از پاکیزگی مواد شوینده و محصولات دارویی استفاده می شود.

ماشین های پرکننده مایع کاملاً اتوماتیک – این دستگاه پرکن مایعات می تواند مایع با ویسکوزیته کامل را پر کرده و این عملیات را در مقیاس بزرگ را انجام دهد. کاربرد ویژه آنها در صنعت محصولات غذایی است.

دستگاه خطی برای پر کردن انواع لبنیات ایده آل است

دستگاه خطی برای پر کردن انواع لبنیات ایده آل است

دستگاه های پرکن مایع خطی – این دستگاه انواع مایعات را در ظروف که توسط سیستم در یک خط قرار گرفته اند می ریزد و برای مایعاتی مانند انواع لبنیات یا سایر نوشیدنی ها که در لیوان پر می شوند ایده آل است.

ماشین های پرکننده مایع دوار – ظروف را در امتداد ایستگاه های دایره ای مختلف حرکت می دهد که هر کدام دارای وظیفه متفاوتی در تولید محصول هستند. این دستگاه‌ پرکن مایعات در انواع مختلفی مانند دو، چهار، شش و هشت سر وجود دارد.

 

مقالات مرتبط:

قبل از خرید دستگاه پر کن خامه قنادی حتما بخوانید

دستگاه پرکن خامه صنعتی با کیفیت بالا در ایران کدام است؟

 

ما را در  اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *