نازل پرکن مواد غلیظ چه کاربردی دارد؟

در صنایع مختلف، برای اینکه کارها دقیق‌تر و سریع‌تر انجام شود، از دستگاه‌های گوناگونی استفاده می‌کنند. یکی از این دستگاه‌ها، نازل پرکن مواد غلیظ است. هنگامی که بخواهند مایعی را از پرکننده، به داخل ظرف مورد نظر انتقال دهند، از نازل پر کن مایعات استفاده می‌کنند. در واقع از این دستگاه برای پر کردن انواع شیشه و بطری، مانند بطری اسپری، روغن، نوشابه، سس و مواردی از این قبیل استفاده می‌شود. آیا به کار بردن این دستگاه در صنایع تولیدی الزامی است؟ در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد.

چرا صنایع مختلف باید از نازل پرکن استفاده کنند؟

کاربرد این دستگاه در صنایع مختلفی از جمله صنایع آرایشی، غذایی، انواع شربت‌های دارویی، لوسیون‌ها و… بسیار دارای اهمیت است. پر کردن مایعات بهداشتی و اسیدی خطراتی برای نیروی انسانی دارد که دستگاه پرکن، این مشکل را حل کرده و به سهولت کار کمک می‌کند.

به دلیل دخالت کمتر نیروی انسانی، اطمینان بیشتری از لحاظ بهداشتی بودن، وجود دارد. به دلیل سریع‌تر انجام شدن کارها، باعث صرفه جویی در زمان می‌شود .پر کردن مواد به صورت دستی با خطاهایی، همچون پر کردن همه بطری ها به یک اندازه، همراه است. با استفاده از این دستگاه دقت کار بالا رفته و این امر باعث رضایت بیشتر مشتری می‌شود.

نازل پرکن مواد غلیظ

مایعات، چگالی و ویسکوزیته متفاوتی باهم دارند. ویسکوزیته، اندازه مقاومت مواد یا مایع در برابر جاری شدن است. هر موادی با چگالی و ویسکوزیته مختلف، دستگاه پرکن نازل مخصوص خود را می‌خواهد.

این دستگاه با پمپ، گرانش و پیستون کار می‌کند و در دو نوع اتومات و نیمه اتومات در ماشین سازی آرش تولید می‌شود.

دستگاه نازل پرکن مواد غلیظ، برای پر کردن مایعاتی که ویسکوزیته و چگالی بالایی دارند، استفاده می‌شود. موادی همچون عسل، مایع ظرفشویی، ماست، روغن، گریس و … با این نوع نازل پر می‌شوند.

کاربرد نازل پرکن مواد غلیظ

کاربرد نازل پرکن مواد غلیظ

انواع دستگاه نازل پرکن

دستگاه‌ نازل پرکن مواد غلیظ به دو نوع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک تقسیم می‌شوند.

دستگاه پرکن اتوماتیک

مناسب شرکت‌های بزرگ با تولید زیاد می باشند. فضای زیادی را اشغال می‌کنند و هزینه خرید و نگهداری بالایی دارند ولی دیگر نیاز به دخالت نیروی انسانی نیست. این دستگاه، بطری‌ها را از قسمت نوار نقاله، به سمت خط تولیدی می‌فرستد.

دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک

این نوع دستگاه، سرعت عمل بالاتری نسبت به دستگاه‌های دستی دارد، اما همچنان به دخالت نیروی انسانس نیازمند است. به دلیل قیمت مناسبی که دارند، برای مشاغل کوچک و متوسط بهترین کزینه هستند.

سه مکانیزم اصلی پر کردن مواد

برای پر کردن مایعات، به طور معمول از سه مکانیزم، پر کردن پمپی، پر کردن ثقلی و پر کردن سیلندر پیستونی استفاده می‌شود. هر کدام از این مکانیزم‌ها برای پر کردن نوعی مایع مناسب است. انتخاب مکانیزم اشتباه می‌تواند باعث کاهش بهره‌ وری خط تولید شود.

یک نوع نازل پرکن مواد

یک نوع نازل پرکن مواد

مکانیزم دستگاه پرکن پمپی

عیب این مکانیزم پایین بودن دقت آن است. اما می‌توان از آن برای انواع مایعات استفاده کرد. برای موادی که چسبندگی بالایی دارند، همانند گریس، پر کردن روغن موتور گزینه بسیار خوبی می‌باشد.

مکانیزم دستگاه پرکن ثقلی

از این مکانیزم به طور معمول برای پر کردن مایعات رقیق استفاده می‌شود، مانند پر کردن آب معدنی، دوغ، عرقیات و ….

با توجه به وزن مایع و جاذبه، پر شدن صورت می‌گیرد و نسبت به دو مکانیزم، پمپی و پیستونی، این روش ارزان‌تر است.

مکانیزم پر کردن سیلندر پستونی

بالاترین دقت را دارد و برای  پر کردن مایعات غلیظ مانند ماست، عسل، مایع ظرفشویی مناسب‌ترین گزینه میباشد. این مکانیزم در ماشین آلات اتوماتیک استفاده می‌شود و می‌توان حجم دقیق و مشخصی را به دستگاه داد.

قیمت دستگاه پرکن مایعات به چه فاکتورهایی بستگی دارد

با توجه به اینکه نوع دستگاه، اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک باشد و همچنین نوع مایع و عملکرد آن، قیمت‌های متفاوتی دارند. اگر در این مورد نیاز به راهنمایی بیشتری داشتید می‌توانید به صورت رایگان با مشاورین ما در ارتباط باشین تا شما رو راهنمایی کنند.

پر کردن ظرف بستنی با دستگاه نازل پرکن مواد غلیظ

پر کردن ظرف بستنی با دستگاه نازل پرکن مواد غلیظ

آنچه در این مقاله گفته شد

صنایع مختلف برای پر کردن انواع بطری‌ها و شیشه‌ها، از دستگاهی به نام نازل پرکن مواد غلیظ استفاده می‌کنند.

این دستگاه باعث می‌شود کارها با سرعت بیشتری انجام شوند، دقت را بالا برده و به دلیل دخالت کمتر نیروی انسانی، بهداشت رعایت شود. دستگاه‌های نازل پرکن، یا به صورت تمام اتوماتیک هستند که نیروی انسانی دخالتی ندارند و یا به صورت  نیمه اتوماتیک است که تلفیقی از دستگاه و نیروی انسانی است. سه مکانیزم اصلی این دستگاه‌ها، مکانیزم پمپی، ثقلی و سیلندر پیستونی می‌باشد. مکانیزم سیلندر پیستونی بهترین انتخاب برای پر کردن مواد غلیظ است.

 

محصولات مرتبط:

دستگاه پرکن بستنی لیوانی و مجلسی برگ برنده تولید کننده های بستنی در افزایش فروش

بررسی ویژگی و مزایای استفاده از دستگاه پرکن حصیری نان گرد و چهارگوش

مقالات مرتبط:

کاربرد و مزایای پرکن ماست خطی ۴ نازله

کارکرد نازل های پرکن بستنی

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *