نکات جالب و خواندنی درباره کارایی دستگاه پرکن ماست

جزو اولین صنایعی که می تانیم از ورود دستگاه های پیشرفته به درون آن صحبت کنیم، صنایع مربوط به لبنیات است. تا هم اکنون با کمک دانشمندان این عرصه تحقیقات زیادی انجام شده است تا بتوان محصولات و دستگاه هایی خاص و پیشرفته که در عین کارایی کم هزینه نیز باشد را به صنعت لبنیات کشور وارد کرد. زیرا در این زمینه می بایست تمامی فرآیندهای مربوط به تولید و بسته بندی محصولات و مواد لبنی کاملاً بدون دخالت دست انجام بگیرد. امروزه دستگاه پرکن ماست جزو یکی از این کالاهای اساسی موجود در کارخانه های مربوطه می باشد و جزیی بسیار کاربردی و مهم به شمار می رود.

دستگاه های پرکن ماست از اجزای مهم و متفاوتی ساخته شده اند که هر یک دارای وظیفه ای خاص می باشند.

دستگاه های پرکن ماست از اجزای مهم و متفاوتی ساخته شده اند که هر یک دارای وظیفه ای خاص می باشند.

در دستگاه پرکن ماست از چه اجزایی می توان نام برد؟

همزن مخصوص

این قطعه در دستگاه مذکور جهت جلوگیری از ته نشینی مواد و مایعات قبل از ریختن آن ها به درون ظرف های مخصوص، به کار می رود.

الکتروموتور کابردی

این قطعه نقش بسیار مهمی برای فراهم آوردن انرژی لازم جهت به کار افتادن همزن ایفا می کند و بدون الکتروموتور عملاً همزن غیر قابل استفاده خواهد بود.

از دستگاه های پر کن ماست می توان برای بسته بندی محصولاتی هم چون دوغ نیز استفاده کرد.

 

از دستگاه های پر کن ماست می توان برای بسته بندی محصولاتی هم چون دوغ نیز استفاده کرد.

مخزن مخصوص جهت پر کردن ماست

در دستگاه پرکن ماست از محفظه ای تحت عنوان مخزن یاد می شود. برای این که درون ظرف از ماست پر شود ابتدا لازم است تا آن را به درون ظرفی منتقل کنند که این ظرف همان مخزن نام برده شده می باشد. لازم به ذکر است که جنس درون این ناحیه از دستگاه بسیار حیاتی و مهم می باشد. معمولاً این قطعه از استیل و یا فلز ساخته می شود.

نازل های دستگاه

قطعات مربوط به پر کن های لبنیات از جمله ماست، از دو نازل پر سرعت ساخته شده اند این قطعات به وسیله شیلنگ های خاصی به مخزن وصل شده و ارتباط دارند.

پایه های چرخ دار با کارآیی راحت و آسان

برای آن که کارگران و یا کاربران بتوانند به راحتی و بدون مشقت دستگاه پرکن ماست را جا به جا نمایند در زیر این ماشین، پایه های چرخ دار نصب و تعبیه شده است. گفتنی است که این پایه ها دارای ترمز نیز می باشند.

هنگام خرید دستگاه ماست پر کن برای کارخانه خود، توجه داشته باشید محصول خریداری شده حتماً گارانتی داشته باشد.

 

هنگام خرید دستگاه ماست پر کن برای کارخانه خود، توجه داشته باشید محصول خریداری شده حتماً گارانتی داشته باشد.

 تابلو کنترل دستگاه

تابلو کنترل از مهم ترین اجزای موجود در این دستگاه ها می باشد. این قطعه شامل صفحه ای از همه کلید های کنترل گر و تنظیم کننده امور مربوط به دستگاه می باشد. از مهم ترین کلیدهای موجود بر روی صفحه می توان به کلید مربوط به همزن و پمپ اشاره کرد.

پمپی از جنس استیل

مایعاتی که در درون مخزن مخصوص دستگاه ریخته می شوند با کمک پمپ به داخل نازل مکیده می شوند و به دنبال آن به درون ظرف ریخته خواهند شد. این قطعه برای دستگاه نام برده شده بسیار حیاتی و مهم به شمار می رود.

استفاده از دستگاه پرکن ماست نیاز به تبحر خاصی دارد؟

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که برای واحد تولیدی لبنیات خود قصد خرید دستگاه پرکن ماست را دارید اما وقت کافی برای یادگیری مهارت های مربوطه را ندارید، باید بگوییم که برای استفاده از این دستگاه به هیچ تبحر خاصی نیاز نخواهید داشت. به عنوان نخستین گام باید مخزن دستگاه را خوب با آب شست و شو دهید تا آلودگی های احتمالی موجود، پاک شوند. سپس ماست را به درون مخزن بریزید و درب آن را به خوبی ببندید در مرحله بعدی لازم است تا ظرف های ماستی که برای بسته بندی این محصول مد نظر گرفته اید را آماده نمایید و بعد دکمه ای که بر روی نازل وجود دارد را فشار دهید. با انجام این عمل ماست درون دستگاه به طور اتوماتیک وارد ظرف ها می شود. با این کار به راحتی می توانید بدون دخالت دست و با صرف زمان کم تر ماست تولیدی کارخانه خود را به دست مشتریان برسانید.

 

مطالب مرتبط

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *