استفاده از پرکن ماست در کارخانجات صنعتی جهت تولید انواع ماست


به طور کلی ماست یکی از پرطرفدارترین محصولات لبنی است که در انواع مختلفی با استفاده از ماشین آلات پرکن ماست تولید می شود. همچنین این دستگاه در حقیقت جهت پر کردن مواد خوراکی از جمله ماست کم چرب، پرچرب، میوه ای، چکیده و موسیر مورد استفاده قرار می گیرد. از طرفی بهتر است که ماست، پس از تولید داخل ظرف مخصوص ریخته شود که این امر با استفاده از دستگاه های پرکن انجام می شود.

 

نحوه تولید انواع ماست

نحوه تولید انواع ماست

 

نحوه عملکرد دستگاه های پرکن:

این دستگاه در حقیقت دارای استانداردهای مشخصی بوده و از حساسیت بسیار بالایی نیز برخوردار می باشد. جهت پر کردن ماست اغلب از دستگاه های مختلف خطی و روتاری استفاده شده و عملکرد هرکدام متناسب با حجم ماست، ظرفیت ظرف و خط تولید متفاوت می باشد. دستگاه روتاری یکی از پیشرفته ترین دستگاه های پرکن ماست به حساب آمده و دارای پیستون های بالا برنده و پایین برنده می باشد. عملکرد این دستگاه به گونه ای است که ظروف و لیوان های مشخص، روی سینی گردان قرار گرفته و به صورت چرخشی پر می شوند. همچنین دستگاه روتاری دارای دقت بسیار بالایی است ولی فاقد قابلیت درب بندی برای محصولات می باشد. دستگاه خطی یکی دیگر از دستگاه های پرکن ماست است که مواد به ترتیب داخل ظروف ریخته و از قابلیت درب گذاری نیز برخوردار می باشد.

بررسی ساختار اصلی ماشین آلات پرکن :

  1. دستگاه های پرکن اغلب به صورت اتوماتیک عمل کرده و به منظور پر کردن لیوان، بطری، دبه و سطل ماست مورد استفاده قرار می گیرند. به عبارتی دیگر عملیات های لیوان گذاشتن، پر کردن، درب گذاشتن و انتقال لیوان به بخش خروجی به شکل خودکار انجام می شوند.
  2. عملکرد دستگاه های پرکن ماست در حقیقت به صورت چرخشی بوده و عملیات درب بندی ظروف به صورت پرس انجام می شود. از طرفی دستگاه دارای برنامه و تنظیمات مشخصی بوده و میزان پر شدن ظروف از قبل تعیین می شود تا از اتلاف ماست نیز جلوگیری شود.

قابلیت دستگاه پرکن جهت پر کردن انواع ظروف ماست

 

بررسی ماهیت فیزیکی ماشین آلات پرکن صنعتی ماست:

– مصرف برق دستگاه های پرکن ماست و منبع تغذیه آنها اغلب از برق تک فاز یا سه فاز می باشد.

– نازل های این دستگاه از جنس استیل پنوماتیک بوده و تعداد آنها متناسب با ظرفیت مخزن ها، تعیین می شوند.

– این دستگاه صنعتی دارای مخزن استوانه ای شکل از جنس استیل است که نقش موثری در پر کردن ظروف مختلف ایفا می کند.

– دستگاه های پرکن ماست مجهز به خشاب های لیوان گذار است که به دستگاه کمک می کند تا با لیوان گذاری دقیق، سرعت عملیات پر کردن را افزایش دهد. همچنین پس از طی این مراحل، عملیات های فویل گذاری و بسته بندی نیز به ترتیب انجام می شوند.

 

مزایا استفاده از دستگاه های پرکن صنعتی ماست:

– مخزن این دستگاه مجهز به فیلتر بوده و از ورود مواد زائد به دستگاه جلوگیری می کند.

– بدنه دستگاه پرکن ماست از جنس استیل بوده و دارای مقاومت بالایی در برابر ضربه و زنگ زدگی می باشد.

– اسکلت این دستگاه از جنس پروفیل استیل بوده و باعث می شود تا دستگاه از توانایی بالایی در برابر تحمل وزن های زیاد برخوردار باشد.

دستگاه های پرکن اغلب در دو حالت اتومات و نیمه اتومات طراحی می شوند که نوع اتومات در کارخانجات بزرگتر و نوع نیمه اتومات در فروشگاه های لبنیاتی کوچکتر مورد استفاده قرار می گیرند.

– ارتفاع نازل های مصرفی در دستگاه های پرکن ماست قابل تنظیم بوده و متناسب با ظروف یا بطری ها به صورت خودکار تنظیم می شود.

– دستگاه دارای قابلیت درب گذاری خودکار به صورت پرسی بوده و نیاز به دخالت دست ندارد.

پر کردن ظروف لیوانی در ابعاد مختلف

 

کلام آخر:

بنابراین ماشین آلات صنعتی پرکن ماست یکی از پرکاربردترین دستگاه هایی هستند که امروزه در انواع فروشگاه ها و کارخانجات لبنی مورد استفاده قرار گرفته و با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا ساخته می شوند. همچنین استفاده از این دستگاه های اتوماتیک به شما کمک می کند تا در زمان و هزینه صرفه جویی کرده و انواع محصولات لبنی خود را به صورت فول اتوماتیک تولید کنید.

 

مطالب مرتبط

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *