افزایش سرعت بسته بندی و عرضه بستنی با دستگاه پرکن روتاری بستنی

سرعت عرضه بستنی در کنار کیفیت مرغوب آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است

در دنیای سریع و شدیداً رقابتی امروز سرعت عرضه محصولات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر یک تولیدکننده بستنی محصولی را باکیفیت بسیار بالا تولید نماید اما در سرعت عرضه آن به نسبت رقبا ضعیف تر عمل کند، هرگز به جایگاه مطلوب خودش نخواهد رسید. در حالی که او تازه در حال بسته بندی دستی یا سنتی محصولات خود است، رقبای او بستنی های بسته بندی شده با دستگاه پرکن روتاری بستنی را به باجه های فروش رسانده و بازار را تصاحب می کنند.

در چنین مواقعی این کیفیت نیست که برتری و سهم تولیدکننده ها از بازار را تعیین می کند بلکه برتری تولیدکننده های بستنی توسط ابزارآلاتی که آن ها را قادر می سازد تا سریع تر نیاز مشتریان را پاسخ دهند، تعیین می شود. دستگاه پرکن روتاری بستنی یکی از آن برگ های برنده ای است که کارخانه های تولید بستنی و حتی تولید یا پخش کننده های متوسط می بایست تجارت خود را با آن تجهیز کنند.

تفاوتی که دستگاه‌پرکن روتاری بستنی در کسب و کار شما ایجاد می کند

بسیاری از تولیدکننده های بزرگی که روزانه با حجم انبوه بستنی تولید می کنند برای افزایش سرعت بسته بندی مجبورند نیروی کار بیشتری را استخدام نمایند که این خود به منزله افزایش هزینه های جاری و در نتیجه سود کمتر است؛ در حالی که تولیدکننده های کوچکتر با به کارگیری ماشین های بسته بندی نظیر دستگاه‌پرکن روتاری بستنی سود بیشتری را به تجارت خود تزریق می کنند. در چنین مواردی حتی پخش کننده های بستنی با سرمایه در گردش پایین تری قادرند به همان نسبت سودآور باشند.

 

دستگاه پرکن روتاری بستنی امکان رسیدن به توان تولید اسمی کارخانه ها را فراهم می کنددستگاه پرکن روتاری بستنی امکان رسیدن به توان تولید اسمی کارخانه ها را فراهم می کند

 

با توجه به ویژگی های خاص بستنی نظیر تازگی و کیفیت و قوام آن، در گذشته سقف تولید را توانایی عرضه تعیین می کرد نه توان اسمی کارخانه تولید بستنی؛ اما امروزه دستگاه‌پرکن روتاری بستنی این امکان را در اختیار کارخانه ها و تولیدکننده های بزرگ و متوسط قرار داده است تا حجم انبوه تولیدات خود را به سرعت و با دقت بیشتری در بسته بندی های شکیل تر عرضه کنند. این افزایش دقت منجر به مدیریت بهتر بستنی تولید شده و جلوگیری از هدررفت آن می شود. در بسیاری مواقع هزینه راه اندازی دستگاه‌پرکن روتاری بستنی از طریق همین صرفه جویی سالانه مجدداً به مجموعه تولیدی باز می گردد.

مزیت های دستگاه پرکن روتاری بستنی نسبت به سایر انواع دستگاه های پرکن

برای پر کردن بستنی در ظروف بسته بندی ماشین آلات متفاوتی وجود دارد. کلیه این ابزار های صنعتی قادرند نیاز های یک کارخانه تولید بستنی را برآورده سازند اما بزرگترین حسن دستگاه‌پرکن روتاری بستنی نسبت به سایر انواع آن کوچک و جمع و جور بودن آن است. این دستگاه ها نسبت به نمونه های خطی فضای بسیار کمتری را اشغال می کنند به نحوی که می توان در فضای مشخص برای راه اندازی یک دستگاه پرکن خطی، دو دستگاه‌پرکن روتاری بستنی را راه اندازی نمود. این قابلیت برای تولیدکننده های شهری و پخش کننده های واسط که اغلب فضای کارگاهی کوچکتری در اختیار دارند یک مزیت کلیدی به شمار می رود.

 

دستگاه پرکن روتاری بستنی فضای بسیار کمتری نسبت به نمونه های خطی اشغال می کنددستگاه پرکن روتاری بستنی فضای بسیار کمتری نسبت به نمونه های خطی اشغال می کند

نحوه کار دستگاه‌پرکن روتاری بستنی

همان گونه که گفته شد کاربری دستگاه پرکن روتاری بستنی به صورت کاملاً ماشینی و بدون دخالت دست است. سرعت بارگذاری در ظروف بسته بندی نیز به طور غیر قابل مقایسه ای از روش های سنتی بالاتر است و با توجه به اینکه امکان اتصال مستقیم آن به دستگاه کفی فریزر بستنی وجود دارد، فرایند بارگذاری و بسته بندی در آن به صورت بی وقفه تا زمان اتمام بار ادامه خواهد داشت.

پس از اتصال دستگاه‌پرکن روتاری بستنی به دستگاه کفی فریزر می توان وزن دلخواه (وزن بارگذاری بستنی در ظروف مورد نظر) را انتخاب نمود و دستگاه به صورت خودکار ظروف را در مدار های دایره ای زیر والو خروجی بستنی قرار داده و پس از بارگذاری با وزن تعین شده درب گذاری شده و در نهایت از مدار دوار خارج می شود.

یکی از مزیت های دستگاه‌پرکن روتاری بستنی تولید شده در ماشین سازی آرش این است که مخازن اضافی برای افزودن سس شکلات و همچنین پودر های مغذی (مانند پودر مغز پسته، خلال بادام، پودر شکلات و غیره) در دستگاه تعبیه شده تا پیش از درب گذاری در صورت نیاز افزودنی های مورد نظر به بستنی اضافه شود.

 

افزایش سرعت بسته بندی و عرضه بستنی با دستگاه پرکن روتاری بستنیافزایش سرعت بسته بندی و عرضه بستنی با دستگاه پرکن روتاری بستنی

با توجه به این توضیحات مشخص است که دستگاه‌پرکن روتاری بستنی کاملاً بدون دخالت دست قادر است راندمان کاری تولیدکننده ها و پخش کننده های بستنی را تا چند ده برابر افزایش دهد.

مقالات مرتبط:

با خط کامل تولید بستنی آشنا شوید

دستگاه بستنی ساز صنعتی و مراحل تولید بستنی

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *