بررسی کارایی دستگاه پرکن لیوانی دوغ

دوغ یکی از سالم ترین نوشیدنی ها

بی شک یکی از سالم ترین و محبوب ترین نوشیدنی های دنیا دوغ است. دوغ ها به همراه سبزیجات خشک شده معطر یکی از لذیذ ترین طعم ها را به وجود آورده اند. با توجه به میزان محبوبیت این نوشیدنی ها، تولیدکنندگان آن ها را در دو نوع لیوانی و بطری عرضه می کنند. البته با در نظر داشتن ازدیاد تولید، می بایست از مرغوب ترین دستگاه پرکن لیوانی دوغ استفاده شود.

در ادامه مطالب شرکت ماشین سازی آرش جهت ارائه اطلاعات بیشتر به مخاطبان، به بررسی مشخصات و ویژگی های این دستگاه پرداخته است.

درباره علت استفاده از دستگاه پرکن لیوانی دوغ

همانطور که اشاره شد، جهت بهبود پاسخ دهی به افزایش تولیدات روزانه می بایست از دستگاه های مخصوصی جهت پر کردن ظروف استفاده کرد.

جهت پر کردن ظروف با نوشیدنی های متنوع، نمی توان از یک نوع دستگاه استفاده کرد. زیرا نوشیدنی ها دارای ویژگی و ساختار متنوعی هستند.

در واقع نمی توان از دستگاه پرکن لیوان دوغ برای پر کردن نوشابه نیز استفاده کرد، بنابراین جهت دسته بندی هر مایعی می بایست از دستگاه متناسب با ماهیت آن استفاده شود.

نمایی از دوغ نعنایی و گاز دار  با دستگاه پرکن لیوانی دوغ

نمایی از دوغ نعنایی و گاز دار  با دستگاه پرکن لیوانی دوغ

بررسی انواع دستگاه پرکن

دستگاه های پرکن با در نظر داشتن کاربری فوق العاده و ضروری که دارد از انواع متفاوتی نیز برخوردار هستند.

به طور کلی این دستگاه ها در نوع اساسی زیر تولید خواهند شد.

  • دستگاه مخصوص سیالات رقیق:

این دستگاه متناسب برای بسته بندی روغن زیتون، آب معدنی، دوغ و انواع آبمیوه ها است. در واقع هر نوع نوشیدنی ای که دارای گرانروی کمی باشد قابلیت قرار گیری در این دستگاه را خواهد داشت.

  • دستگاه مختص سیالات غلیظ:

این دستگاه برای تسهیل در بسته بندی رب، سس، مربا و عسل تولید شده است. همچنین متناسب برای سیالاتی با گرانروی زیاد و غلیظ خواهد بود.

دوغ یکی از سالم ترین نوشیدنی ها

دوغ یکی از سالم ترین نوشیدنی ها

بررسی مشخصات دستگاه پرکن دوغ لیوانی

در نتیجه از مطالب فوق، دستگاه پرکن لیوانی دوغ از نوع دستگاه های متناسب برای سیالات رقیق هستند. این دستگاه قابلیت آن را دارند که دوغ را در لیوان هایی با اندازه دهانه های متفاوت منتقل کنند.

پس از پر شدن لیوان ها از مایعات فوق، بر روی دهانه آن ها فویل و پوششی مستحکم قرار می گیرد. این دستگاه ها در دو نوع خطی و روتاتوری در بازار عرضه می شوند و دارای سه نوع اتوماتیک، دستی و نیمه اتوماتیک هستند.

چگونگی نحوه کار دستگاه دوغ پرکن لیوانی

در این دستگاه ها برای جلوگیری از ته نشین شدن املاح دوغ، همزن های بزرگی تعبیه شده است. این همزن یا میکسر های بزرگ جهت ترکیب کردن دوغ نیز مورد استفاده قرار می گیرند و پس از انتقال دوغ له درون مخزن شروع به کار خواهند کرد.

این دستگاه دارای دو مخرن مجزا است که یکی به عنوان مخزن اصلی و دیگری به عنوان مخزن تزریق در بسته بندی دوغ ها دخالت دارند.

در مخزن های تزریق نیز یک نوع سنسور مخصوص قرار دارد. این سنسور به صورت شناور در مایع موجود در مخزن قرار داده می شود و پس از تشخیص کاهش مقدار دوغ ها، مقدار جدیدی را از مخزن مادر پمپاژ می کند. در واقع با کاهش ارتفاع سنسور ها فرآیند پمپ کردن دوغ از مخزن اصلی فعال شده و از خالی شدن مخزن جلوگیری می شود.

ترکیب لذیذ دوغ با سبزی های معطر

ترکیب لذیذ دوغ با سبزی های معطر

بررسی روش های تزریق

سیستم های تزریق در دستگاه دوغ پرکن لیوانی، در سه حالت قرار می گیرد. از آنجا که این دستگاه ها جزء ماشین های مخصوص نوشیدنی رقیق هستند از روش های تزریق پمپی، سیلندر پیستونی و سیستم ثقل استفاده خواهد شد.

در بین این روش های نام برده، تنها روش سیستم ثقل است که از هزینه متناسبی برخوردار خواهد بود. البته علاوه بر هزینه به صرفه ای که دارد بدون هیچ گونه پیچیدگی و سختی خاصی انجام می شود.

خلاصه مطالب

با توجه به نحوه کار و ویژگی های کاربردی دستگاه دوغ پرکن لیوانی، توصیه می شود جهت تهیه این دستگاه های ضروری به تولیدکنندگان معتبر مراجعه نمایید.

شرکت ماشین سازی آرش یکی از تولیدکنندگان معتبر ماشین ها و مخزن های صنعتی است که با ارائه خدمات پس از فروش آماده ارائه خدمات مورد نیاز مشتریان خواهد بود.

 

محصولات مرتبط:

رونق اصولی کسب و کار شما با خرید دستگاه پرکن ماست در دهانه های مختلف

مخازن حمل شیر

مقالات مرتبط:

فروش خط تولید لبنیات چگونه صورت می گیرد و چه مزایایی دارد؟

فروش دستگاه پرکن خطی و روتاری: چه نکاتی را باید بدانم؟

 

مارا در اینستاگرام دنبال کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *