تولیدی بستنی سنتی چگونه است؟

بستنی سنتی که معمولاً همراه با نان یا به صورت قاشقی سرو می شود، با افزودن ریشه ارکیده وحشی به نام سیلپ مزه خاص و خوشمزه ای می گیرد. معمولاً این بستنی با شیر، شکر، گلاب، زعفران، سیلپ و پسته درست می شود. علاوه بر این، تکه ها خامه یخ زده برای بهتر شدن بافت و طعم بستنی با آن مخلوط می شوند.

با این حال، اغلب خامه و همچنین زرده تخم مرغ به دستور اولیه بستنی اضافه می شود. همچنین کاسترد پایه بستنی ها سنتی است.این خوراکی لذیذ به نام بستنی سنتی نانی معمولاً در موقع نوروز یا سال نو خورده می‌ شود. اما تولیدی بستنی سنتی به چه صورت است؟ چگونه می توان یک بستنی سنتی سالم و خوشمزه ای را تولید کنیم؟ ماشین آلات آرش به شما در ادامه این موارد را توضیح می دهد.

مراحل اولیه داشتن تولیدی بستنی سنتی

بستنی یکی از پرطرفدارترین لبنیات است که همه افراد از کوچک تا بزرگ آن را دوست دارند. بستنی ها دارای انواع مختلفی هستند و هر کدام نیز طرفدارها خود را دارند. به طور کلی شما برای زدن تولیدی بستنی سنتی باید به این نکته توجه کنید که باید تولیدی خود را فقط مختص بستنی ها سنتی قرار دهید. همچنین نحوه تولید آنها به ۴ دسته تقسیم بندی می شود.

بستنی هایی که با فراورده ها شیری ساخته می شوند. بستنی ها دیگری که از چربی لبنیات هستند و از آن ها تولید می شوند. همچنین بستنی ها دیگری نیز وجود دارد که با عصاره ها میوه ها شیرین یا ترش به دست مصرف کننده می رسند. در آخر نیز بستنی یخی است که از آب، شکر و عصاره میوه ها ساخته می شود. یکی از مواردی که هنگام تولید بستنی‌سنتی باید به آن دقت کنید این است که، زعفران و گلاب بیشترین مواد اولیه ای هستند که روی این بستنی استفاده می شوند. به همین دلیل ممکن است بستنی‌سنتی نسبت به سایر بستنی ها هزینه بیشتری داشته باشد.

نگاهی کلی به تولید بستنی‌سنتی

آماده سازی مواد اولیه برای بستنی سنتی شامل شکر، شیر، گلاب و زعفران است. همچنین در مرحله بعدی وزن کردن ترکیبات بستنی را داریم. در این مرحله تمامی مواد خشک بايد وزن شوند. مقدار مواد اولیه تشکیل دهنده یک بستنی بسیار حائز اهمیت است. چون مواد اولیه علاوه بر گران بودن، باید دارای کیفیت لازم باشند تا تمامی زحمات از بین نرود. همچنین مواد به یک تانک وزن کننده افزوده می شوند. مرحله بعدی ترکیبات و مخلوط کردن بستنی سنتی است. ترتیب اضافه کردن بسیار مورد اهمیت است. چون به عواملی مانند دما و میزان حلالیت آن ها بستگی دارد. سپس تمامی مواد از یک صفحه تبادل مواد عبور کرده و گرم می شوند. در آخر به سمت پاستوریزه شدن می روند.

مرحله بعدی پاستوریزاسیون است که آن را باید با دقت در تولیدی بستنی‌سنتی خود انجام دهید. در این مرحله باید تمامی چربی ها با یکدیگر همگن شوند. سپس مخلوط به سوی صفحه تبادل حرارت می رود. به علت گرما داده شده تمامی میکروب ها بیماری‌زا از این فرایند حذف می شوند. در نتیجه این مرحله در سلامت مصرف کنندگان نقش بسزایی دارد.

آشنایی بیشتر با تولیدی بستنی سنتی

آشنایی بیشتر با تولیدی بستنی سنتی

 فرآیند کلی پاستوریزاسیون در تولیدی بستنی

  • ترکیب بهتر امولسیفایر و چربی ها
  • بیشتر شدن ویسکوزیته مخلوط به خاطر دناتوره کردن پروتئین ها
  • کمک به آب گیری موادی چون هیدروکلوئیدها
  • غیر فعال کردن آنزیم لیپاز که منجر به  بهبود طعم و بافت بستنی می شود.

آشنایی با انواع مراحل تولید بستنی سنتی

آشنایی با انواع مراحل تولید بستنی سنتی

مراحل آخر تولیدی‌بستنی سنتی

در مراحل آخر تولید بستنی سنتی بایستی مواد طعم دهنده را افزود. معمولاً این مواد زعفران و گلاب هستند که مزه خوب و دلنشین به بستنی سنتی می دهند. سپس باید بستنی تولید شده در دما بسیار پایین قرار بگیرد که منجمد شود. هر چه سرعت انجماد در تولیدی بستنی سنتی بالاتر باشد، کریستال ها کوچکتری تولید خواهد شد. به همین دلیل افزایش تعداد کریستال ها بستگی به دما مخلوط دارد. در آخر نیز قالب گیری و بسته بندی بستنی شکل می گیرد. در واقع آخرین مرحله تولید بستنی سنتی با قالب بندی به اتمام می رسد. همچنین دستگاه هایی در صنعت بستنی سازی وجود دارد که بعد از آماده شدن بستنی، نان را به آن اضافه می کنند و زیر پرس قرار می دهند تا به خوبی بستنی و نان به یکدیگر بچسبند.

انواع دستگاه تولیدی بستنی سنتی

  • دستگاه تولید نان بستنی
  • دستگاه هافریزر داخلی
  • دستگاه بستنی ساز
  • ماشین ها چرخش معکوس
  • دستگاه ها خنک کننده نمک یخ
  • دستگاه ها کوچک واحد فریزر

 

محصولات مرتبط:

دستگاه پرکن بستنی لیوانی و مجلسی برگ برنده تولید کننده های بستنی در افزایش فروش

نکات مهم در رابطه با دستگاه مخلوط کن خامه خشک با بستنی سنتی

مقالات مرتبط:

با دستگاه بستنی سنتی آشنا شویم

دستگاه تولید بستنی سنتی چه ویژگی های مهمی دارد؟

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *