دستگاه پرکن روتاری و دانستی های آن

به طور کلی دستگاه های پرکن به دو دسته دستگاه پرکن خطی و دستگاه پرکن روتاری یا دوار تقسیم بندی می گردند. بزرگترین مزیتی که پرکن روتاری نسبت به دستگاه خطی دارد فضایی ناچیزی است که دستگاه در محیط اشغال می نماید. برای مثال اگر ما بخواهیم از دستگاه خطی برای پر کردن مایعات استفاده نماییم برای انجام یک کار سه مرحله ای بر روی ظروف حداقل به فضایی با طول ۶ متر نیاز داریم. این در حالی است که اگر از دستگاه روتاری برای انجام این مراحل بهره ببریم ما نهایتا به فضایی ۱.۵ در ۱.۵ متر مربع احتیاج خواهیم داشت. ساختار دستگاه به گونه ای است که برای پرکردن مایعات از دو نازل برای تکمیل کار و برای درب گذاری و درب بندی از هد آلومینیومی استفاده می کند. البته که کارخانجات و کارگاه هایی که مشغول به تولید این وسیله هستند با توجه به نیازی که مشتری دارد دستگاه را در ظرفیت های ۲۵۰ سی سی الی ۴ لیتر می سازند.

ویژگی های دستگاه پرکن روتاری

 

این دستگاه ماشین هایی هستند که برای پر کردن ظروف مختلف با مایعات متفاوت ساخته شده است. از حجم های مختلف تولیدی پشتیبانی می نماید. البته که دستگاه پرکن را در انواع مختلف تک نازل، دو، سه، چهار و ده نازل نیز می توان طراحی و تولید کرد. این تعداد نازل در واقع ظرفیت تولیدی دستگاه را تعیین می نماید. این ماشین های اتوماتیک با سرعت بسیار بالا، ایمنی و انعطاف پذیری به راحتی بدون دخالت دست ظروف مورد نظر را از مایعات مورد نظر که دارای چگالی بسیار بالایی هستند پر می کند. در دستگاه روتاری پیستونی سرعت و ظرفیت تولید به اندازه ای بالا است که در یک دقیقه می تواند با توجه به تعداد نازل ۶۰ الی ۶۰۰ ظرف را از مایع مورد نظر پر می کند. به این دلیل به این دستگاه روتاری گفته می شود که ظروف به صورت چرخشی برای پر کردن حرکت می کنند. به علاوه یک اپراتور باید به صورت دائم و در حین کار کردن دستگاه آن را چک و کنترل نماید.

دستگاه روتاری چیست

دستگاه روتاری چیست

طرز کار دستگاه پرکن روتاری

 

  • در ابتدا با توجه به طراحی که دستگاه مورد نظر دارد توسط یک اپراتور وارد نوار نقاله دستگاه می گردد.
  • مکان ظروف به وسیله یک درایو چرخشی تنظیم شده تا با حرکت دستگاه مطابقت داشته باشد و در نتیجه به ایستگاه پمپ برسد.
  • چرخ هایی وجود دارد به اسم چرخ های ستاره ای که ظروف را به قسمت پرکننده می فرستد.
  • در این جا سنسورها وجود داشتن ظروف را تایید کرده و اجازه پر کردن را به دستگاه می دهد.
  • نازل ها در این جا با توجه به آن وزنی که برای آنها درج شده است دستگاه را پر می نماید.
  • در نهایت چرخ های نقاله ظروفی که پر شده است را خارج می نمایند.
طرز کار دستگاه روتاری

طرز کار دستگاه روتاری

 

انواع دستگاه پرکن روتاری

 

  1. دستگاه پرکن رقیق: از این دستگاه برای پرکردن مایعاتی که رقیق بوده و دارای ویسکوزیته می باشد بهره می برند برای مایعاتی مانند: دوغ، آب میوه، آب و نوشابه مورد استفاده قرار می گیرد.
  2. دستگاه پرکن دستی برای مایعات غلیظ: برای مایعات غلیظی که دارای ویسکوزیه بالایی هستند مانند آب خرما، روغن کنجد، عسل و… که معمولا در ظرف های شیشه ای نیز بسته بندی می گیرند مورد استفاده قرار می گیرد.
  3. دستگاه پرکن کوچک: مایعاتی که قرار است در ظروف کوچک بسته بندی گردند مانند برخی از داروها با این دستگاه پر می شوند.
  4. دستگاه پرکن بطری: از این دستگاه به منظور پر کردن بطری های شیشه ای و یا PET از مایعات بهره می برند.
ویژگی های دستگاه روتاری

ویژگی های دستگاه روتاری

خرید دستگاه پرکن روتاری

 

ماشین سازی آرش تولید کننده انواع دستگاه های روتاری اتوماتیک لیوانی در دهانه و سایز های مختلف برای پر کردن مایعات گوناگون می باشد. ظرفیت تولیدی این دستگاه ۲۰۰۰ عدد در ساعت می باشد و سیستمی کاملا مکانیکی بوده که با کمترین هزینه نگهداری و سرویس می گردد. تمامی قطعات و لوازمی که در تولید این دستگاه مورد استفاده قرار گرفته است کاملا از مواد درجه یک می باشد.

 

مقالات مرتبط:

با خط کامل تولید بستنی آشنا شوید

دستگاه بستنی ساز صنعتی و مراحل تولید بستنی

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *