کاربرد مخزن استیل در صنایع

یکی از ضروری ترین تجهیزات موجود در صنایع غذایی، پتروشیمی، بهداشتی و … مخزن استیل می باشد. مخازن استیل، سیلو های عظیم نگهدارنده سیالات هستند که به صورت دو جداره و سه جداره و با قابلیت هایی نظیر میکسر، به فروش می رسند.

مخزن استیل برای ساخت انواع بستنی قیفی

انواع بستنی قیفی

کاربرد مخازن استیل

مخزن استیل، تجهیزاتی نوین و موثر در تمام صنایعی است که با سیالات گوناگون در ارتباط هستند. این مخازن در واقع سیلو هایی به منظور نگهداری از مایعات، مواد خام و یا محصولات تولید شده به حساب می آیند که از آلیاژ های مختلف استیل ساخته شده اند. بهره گیری از مخازن استیل در پالایشگاه های پتروشیمی، نفت و گاز، صنایع داروسازی و تولید عرقیجات گیاهی به وفور دیده می شود. البته از مهم ترین کاربرد های مخازن نگهدارنده سیالات را می توان در صنایع غذایی دانست. کارخانه های تولید فراورده های لبنی و بستنی سازی، مهمترین استفاده کنندگان مخازن استیل هستند.

اشکال و انواع مخازن استیل

مخزن استیل با توجه به میزان گنجایش، اشکال تولیدی و همچنین نوع آلیاژ استیل به کار رفته در آن، دارای انواع مختلفی خواهد بود. پرکاربرد ترین نوع مخازن استیل، مخزن های استوانه ای با استیل ۳۰۴ هستند که علاوه بر دوام و کیفیت بالا، قیمتی مناسبی دارند. مخزن ها در اشکال کروی، هرمی و مکعبی نیز با حجم ورودی متفاوت ساخته می شوند که در صنایع خاص کاربرد دارند. علاوه بر این ها، مخزن ها را با توجه به تعداد ورقه های استیل به کار رفته در ساختار آن ها نیز می توان به انواع مختلفی تقسیم کرد. مخزن های دو جداره و سه جداره به سفارش مشتری قابلیت ساخت خواهند داشت.

ضرورت استفاده از مخزن استیل در صنایع لبنی و بستنی سازی

مخازن استیل به چند دلیل اساسی باید در تمام کارخانه های بستنی سازی مورد استفاده قرار گیرند. نخستین دلیل ضرورت استفاده از این مخزن ها در صنایع تولید بستنی، عدم واکنش شیمیایی آن ها با مواد اولیه بستنی سازی است؛ زیرا که کوچکترین واکنش می تواند فرمولاسیون و طعم نهایی بستنی را تغییر دهد. این مخزن ها همچنین به کاهش بار میکروبی بستنی کمک خواهند کرد و محیطی استریل شده را برای تولید بستنی فراهم می کنند.

مخازن استیل از هم دما شدن بستنی تولید شده با محیط بیرون که منجر به گسستگی بافت بستنی و سایر مواد تشکیل دهنده آن می شود، جلوگیری می کند. طول عمر بالا و مقرون به صرفه بودن این مخازن را می توان از دیگر دلایل ضرورت وجود آن ها در صنایع بستنی سازی، دانست.

مخزن استیل برای ساخت طعم های مختلف بستنی

طعم های مختلف بستنی

در هنگام خرید مخازن استیل به چه نکاتی توجه کنیم؟

هنگام خریداری مخزن استیل به این نکته توجه نمایید که مخازن را برای نگهداری چه سیالاتی نیاز خواهید داشت. اگر از آن ها به منظور نگهداری لبنیات و مایعات حساس به دما استفاده می کنید، بهتر است که نسبت به خریداری مخازن دو جداره اقدام کنید. دمای مخازن دوجداره به طور دقیق توسط تجهیزات آن تنظیم می شود و کوچکترین تغییرات دمایی را در مایعات حساس به دما، ایجاد نخواهند کرد.

علاوه بر این، مخازن استیل را متناسب به حجم تولید روزانه خود خریداری کنید؛ زیرا که لیتراژ نگهداری از سیالات در مخازن استیل، متفاوت است. شایان ذکر است که مخازن استیل ۳۰۴ و ۳۰۱۶ از بهترین مخازن جهت نگهداری سیالات اسیدی هستند؛ زیرا که درصد خورندگی آن ها بسیار پایین است.

مخزن استیل برای ساخت بستنی چوبی

بستنی چوبی

خرید بهترین مخزن استیل برای صنایع غذایی

برند تولید کننده مخازن استیل نیز تاثیر ویژه ای در کیفیت و طول عمر بالای آن ها خواهد داشت. ماشین سازی آرش، برندی آشنا و مطرح در زمینه تولید انواع مخازن استیل و دستگاه های صنعتی در ایران است. کادر مجرب تولیدی و استفاده از بهترین متریال، تضمین کننده کیفیت بالای مخازن استیل این برند هستند. مخازن استیل تولیدی این برند دارای ظرفیت های مختلفی هستند که به موجب این امر، خریدار هیچ گونه محدودیتی نخواهد داشت. علاوه بر این می توانید مطابق با نیاز خود نیز برخی از قابلیت ها را به مخازن استیل اضافه کنید.

نتیجه گیری

مخزن استیل، وسیله ای ضروری و ویژه در صنایع مختلف است که به منظور نگهداری از سیالات مورد استفاده قرار می گیرد. از این مخازن می توان برای نگهداری سیالات اسیدی و خورنده و سیالات حساس به تغییرات دمایی نیز بهره گرفت. بدین ترتیب، متریال استفاده شده در این مخازن باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند. کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه مخازن استیل ماشین سازی آرش، را می توان اصلی ترین دلیل تمایز آن ها با سایر برند ها دانست.

 

مقاله های مرتبط:

استفاده از انواع مخزن استیل ضد اسید در صنایع و کارخانه های مواد غذایی

درباره مخزن استیل ۵۰۰ لیتری بیشتر بدانید

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *