مقدار سرمایه لازم برای تولید بستنی های مختلف

بستنی یک فراورده شیری مطبوع و خوشایند است. اگر بستنی با رعایت نکات بهداشتی و اصول استاندارد تولید شود، منبع سرشاری از مواد انرژی زا است. بستنی در تمام سنین و قشر ها طرفداران مخصوص به خود را دارد و کلیه افراد به خصوص جوان تر ها از طرفدار های این محصول هستند. استاندارد بستنی به وسیله کمیسیون فنی استاندارد شیر و تحت نظر شورای عالی استاندارد است. در اینجا قصد بررسی نکات مربوط به سرمایه لازم برای تولید بستنی را داریم.

مراحل تولید بستنی

برای بررسی سرمایه لازم برای تولید بستنی باید در نظر داشته باشید که تولید بستنی مراحل گوناگونی دارد. در مرحله نخست مواد اولیه را با توجه به دستور تهیه بستنی انتخاب و سپس با مخلوط کن مواد را ترکیب می کنند. مرحله دوم پاستوریزه کردن مواد اولیه است، در این مرحله مواد از نظر بیولوژیکی بررسی می شوند. علاوه بر از بین رفتن کامل باکتری های بیماری زا در این مرحله، میکروب ها نیز کاهش پیدا می کنند. پس از پاستوریزه کردن، مخلوط به دست آمده باید هموژن شود. فرایند هموژن باید در دما بالا انجام شود تا نتیجه مطلوب داشته باشد.

انواع بستنی

انواع بستنی

مزایا و معایب تولید بستنی صنعتی

اکثر افراد تصو‌ر می کنند که بستنی های صنعتی حاوی نگه دارنده و ترکیبات مضر هستند. بستنی ها در فریزر نگه داری می شوند و در آن دما، امکان رشد میکروب های فاسد کننده وجود ندارد در نتیجه نیاز به مواد نگه دارنده نیست. ظروف بستنی اغلب از جنس پلی پروپیلن است که باعث می شود مصرف دوباره این ظرف خطری نداشته باشند. در صورت خراش یا شکاف در ظرف بستنی امکان نفوذ میکروب ها به بستنی فراهم می شود. در خصوص سرمایه لازم برای تولید بستنی باید مزایا و معایب تولید آن را بدانید و با توجه به آن تصمیم گیری کنید.

بستنی شاتوتی

بستنی شاتوتی

مواد تشکیل دهنده بستنی

بستنی از مواد انرژی زا گوناگونی تشکیل می شود که برای تعیین سرمایه لازم برای تولید بستنی باید آن ها را بشناسیم. چربی تا دوازده درصد حجم بستنی را تشکیل می دهد، این چربی، از چربی شیر یا چربی نباتی تامین می شود. بخش تشکیل دهنده بعدی، مواد جامد غیر چربی است که این مواد ارزش غذایی زیادی دارند. مخلوط بستنی شامل ده تا بیست درصد قند است، انواع مختلفی از قند ها را می توان برای تولید بستنی استفاده کرد. مواد امولسیون نیز بخش دیگری از بستنی هستند که باعث کاهش فشار سطحی فراورده می شوند. مواد پایدار کننده نیز در بستنی مصرف می شوند و باعث جلوگیری از حرکت آزادانه مولکول های آب می شوند.

سرمایه لازم برای تولید بستنی

بستنی میوه ای

دستگاه های مورد نیاز برای تولید بستنی

یکی از مهم ترین عوامل سرمایه لازم برای تولید بستنی مربوط به دستگاه های بستنی ساز گوناگون است. بهترین نوع دستگاه های بستنی ساز را می توانید از برند ماشین سازی آرش تهیه کنید. انواعی از دستگاه ها برای مراحل گوناگون تهیه بستنی وجود دارند، یکی از مهم ترین دستگاه ها، دستگاه پرکن بستنی است. سرمایه لازم برای خرید این دستگاه ها را با توجه به قیمت روز می توانید مشخص کنید. استفاده از این دستگاه ها علاوه بر افزایش بهداشت باعث افزایش سرعت و کیفیت کار نیز می شوند.

شما باید در کنار سرمایه لازم برای تولید بستنی، سرمایه به خصوصی برای تهیه دستگاه های تولید بستنی های متنوع در نظر بگیرید. دستگاه بستنی ساز قیفی عملکرد بسیار خوبی دارد، این دستگاه با مخزن هایی در حجم های گوناگون تولید می شود. دستگاه بستنی ساز رولی نیز با توجه به اینکه امروزه طرفداران مخصوص به خود را دارد، از دستگاه های مهم است. در هنگام خرید دستگاه بستنی ساز باید به نکاتی توجه کنید، اولین نکته سهولت کار با دستگاه است. برای افزایش راندمان خط تولید شما، وسیله تهیه شده باید دارای سرعت زیادی باشد.

نتیجه گیری

شما برای تشخیص دقیق سرمایه لازم برای تولید بستنی باید با مشاور هایی در زمینه ایجاد خط تولید مشورت کنید. اگر نکات مورد نظر را فراموش نکنید می توانید خط تولیدی همراه با سود دهی ایجاد کنید.  انواع مختلفی از دستگاه های اصلی و دستگاه های کمکی وجود دارند که شما باید با توجه به میزان سرمایه خود، نوعی که مناسب شماست را انتخاب کنید. هنگام در نظر گرفتن سرمایه لازم باید مواد مورد نیاز، دستگاه های مورد نیاز و نیروی انسانی مورد نیاز را مشخص کنید.

 

مقالات مرتبط:

دستگاه تولید بستنی یکسره بار سفت کن

با خط کامل تولید بستنی آشنا شوید

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *