کارکرد نازل های پرکن بستنی

نازل های پرکن بستنی همانطور که از اسم آن ها مشخص است، یک نوع دستگاه برای پر کردن ظروفی با حجم های معین و از قبل مشخص شده می باشد. این دستگاه انواع مایعات با ویکسوزیته های مختلف را در ظرف های مناسب با جنس های مختلف پر می کند. امروزه با پیشرفت زندگی و افزایش سطح تولیدات جامعه از انواع دستگاه های صنعتی از جمله نازل های پرکن بستنی استفاده می شود. تمامی تولید کنندگان صنعتی، دارویی، غذایی، آرایشی بهداشتی و … از این دستگاه ها استفاده می کنند. استفاده از این نوع دستگاه ها خطا های انسانی را کاهش می دهند و همچنین آلودگی های زیست محیطی را نیز کم خواهند کرد. این نوع نازل ها دستگاه هایی هستند که برای انواع مواد غلیظ و رقیق از جمله؛ بستنی، کرم، نوشیدنی و … به کار می روند.

قیمت انواع نازل های پرکن بستنی

قیمت این نوع از نازل‌ها

انواع نازل های پرکن

  • نازل پرکن نشیمن مخروطی: نازل هایی هستند که بستن را از قسمت پایین انجام می دهد و کار پر کردن را بدون چکه کردن انجام می دهد. برای پر کردن موادی مثل؛ کرم های غلیظ، بستنی، نوشیدنی ها و موادی مانند سوپ کاربرد دارند. این نوع نازل ها در اندازه های ۱۰ تا ۵۰ میلیمتری و دارای طول های متفاوت ساخته می شوند.
  • نازل پرکن مویرگی: این نوع نازل ها از نوع، نازل های پرکن بستنی هستند که در مدل های تک نازل یا چند نازل طراحی و ساخته می شوند. جریان پر کردن توسط این نازل به صورت قطع و وصل کردن و کاملا آرام صورت می گیرد.
  • نازل پرکن مخروطی وارونه: این نازل ها بیشتر برای انواع مایعات و کرم ها کاربرد دارند. این نازل ها از نوع نازل های پرکن بستنی هستند که قابلیت این را دارند، هنگام پرکردن مقدار اضافی از مواد را جدا می کند و در تمام قسمت ها مواد به یک اندازه مساوی پر می شود.
  • نازل پرکن سر ریز: این نازل ها مانند نازل های پرکن مخروطی وارونه این قابلیت را دارد، که مواد به طور مساوی در همه قسمت های ظرف پخش شود.

 

نحوه عملکرد نازل های پرکن بستنی

در این نوع دستگاه ها، یک پمپ وظیفه ی انتقال مایعات از مخزن دستگاه به داخل ظرف ها را بر عهده دارد. بعد از اینکه مایع داخل ظرف ریخته می شود، بر اساس سیستم های تزریق که به وسیله پنل کنترل، منتقل می شود و به طرف مخازن هدایت خواهند شد. عملکرد این نوع دستگاه ها توسط تابلو های برقی تنظیم می شود. این نازل ها کاملا اتوماتیک کار می کنند که مجهز به کنترل الکتریکی و مانیتور با صفحه های لمسی می باشند.

 

عملکرد دستگاه تک نازل

عملکرد دستگاه تک نازل

 

مزیت نازل های پرکن تک نازل و چند نازل

نازل های پرکن بستنی در دو نوع تک نازل و چند نازل هم موجود می باشند. هر چه تعداد نازل های دستگاه پرکن بیشتر باشد، عملکرد دستگاه بهتر بوده و سرعت پر کردن ظرف ها را افزایش می دهد. با افزایش تعداد نازل های دستگاه در مدت زمان کمتری مقدار بیشتری از ظرف ها پر و بسته بندی می شوند.

قیمت نازل های پرکن بستنی

دستگاه های پرکن تک نازل پر فروش ترین و مقرون به صرفه ترین دستگاه های پرکن موجود در بازار می باشند، چون یک پرکن برقی و اتوماتیک صنعتی است که قیمت آن نسبت به سایر پر کن های چند نازل کمتر می باشد. اگر به فکر راه اندازی خط تولید بستنی با هزینه کم هستید از دستگاه پرکن تک نازل استفاده کنید. اگر مایل هستید که سرعت عمل و تولیدات خود را در زمان کم افزایش دهید از پرکن های چند نازل استفاده کنید.

خرید نازل های پرکن بستنی

این نازل ها را می توانید به صورت حضوری از نمایندگی ها و شرکت ها تهیه کنید یا اینکه به صورت آنلاین از سایت های معتبر شرکت ها خریدی آسان و مطمئن را تجربه کنید. هنگام خرید فاکتورهای مربوط را نگه دارید تا خریدی مطمئن و مناسب داشته باشید.

طرز تهیه بستنی وانیلی

طرز تهیه بستنی وانیلی

 

سخن پایانی

نازل های پرکن بستنی در انواع مختلفی تولید می شوند که برای پر کردن ظرف های بستنی با اندازه های متفاوت طراحی و ساخته شده اند. هنگام خرید دستگاه ها با توجه به نیاز خود بهترین ها را انتخاب کنید تا هم در هزینه ها و هم وقت خود صرفه جویی کرده باشید.

 

مقالات مرتبط:

دستگاه بستنی‌ساز صنعتی چگونه به ایران وارد شد؟

بهترین مدل های دستگاه بستنی ساز

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *