دستگاه تولید بستنی سنتی چه ویژگی های مهمی دارد؟

بستنی به عنوان یکی از پرطرفدارترین فراورده های لبنیاتی در طول زمان تغییرات بسیاری داشته است. شکل امروزی بستنی با شکل گذشته آن یکی نبوده و همین باعث شده تا نوع خاصی از آن به نام بستنی سنتی نیز این روزها مورد استفاده قرار بگیرد. همان طور که می توانید حدس بزنید، برای تولید این بستنی باید از دستگاه تولید بستنی سنتی مخصوص استفاده کنید.

این دستگاه ها دارای مکانیزم و عملکرد منحصر به فردی هستند که فرایند تولید این بستنی سنتی را امکان پذیر می کنند. به دلیل فرمولاسیون جداگانه، استفاده از دستگاه های مجزا به شما به عنوان صاحب یک کارگاه بستنی سازی کمک می کند تا حرفه ای تر عمل کنید. به طور کلی چند ویژگی کلیدی وجود دارد که دستگاه تولید بستنی سنتی را از سایر دستگاه های تولیدی متمایز می کند.

تولید با کیفیت ترین بستنی سنتی

۶ ویژگی کلیدی دستگاه تولید بستنی سنتی

۱.     امکان تولید در حجم بالا

بستنی سنتی نیازمند مواد اولیه به خصوصی است. به طبع اگر دستگاه مورد نظر برای ترکیب این مواد به صورت ویژه ساخته شده باشد، پروسه تولید سرعت بیشتری می گیرد. همچنین وقتی در یک کارگاه قصد تولید انبوه بستنی سنتی وجود دارد، دستگاه تولید بستنی سنتی تنها پاسخ موجود است. هدف اصلی یک کارخانه تولید بستنی نیز رسیدن به همین نقطه تولید انبوه، به کمک دستگاه ها و فرمولاسیون مناسب است.

۲.     قابلیت اجرای دقیق فرمولاسیون سنتی

بستنی سنتی در فرمولاسیون خود از مواد اولیه ای مانند گلاب، زعفران، پسته، شیر پرچرب و غیره استفاده می کند. در این ترکیب خاص، هر یک از مواد باید به میزان خاصی و بر اساس مقیاس تولید اضافه شوند. بدین معنا

که با توجه به ظرفیت تولید، میزان استفاده از هر یک از مواد متفاوت خواهد بود. حال دستگاه تولید بستنی سنتی به صورت اخص طراحی شده تا مقیاس بندی درست و ترکیب مواد نهایی را امکان پذیر کند.

۳.  ایجاد تنوع در نوع بستنی نهایی

در پروسه تولید و در مراحل پایانی، نوع بستنی خروجی از دستگاه، به عملکرد دستگاه بستگی دارد. یعنی محصول نهایی بر اساس ویژگی های دستگاه یک رنگ یا دو رنگ خواهد بود. این مسئله در مورد بستنی سنتی نیز صدق می کند. به همین خاطر اگر از دستگاه تولید بستنی سنتی برای تولید این بستنی استفاده نشود، ایجاد تنوع در محصول نهایی، امکان پذیر نخواهد بود.

 

۴.    اجرای مراحل به صورت استرلیزه

استفاده از دستگاه تولید بستنی سنتی آلودگی ها و ریسک های بیرونی که ممکن است مراحل تولید را تهدید کنند، به حداقل می رساند. این دستگاه ها به گونه ای طراحی شده اند که باکتری و هر گونه مواد اضافه خارج از فرمولاسیون را از محصول اصلی دور کنند. یکی از مهم ترین مسائل مورد توجه در پروسه تولید هر محصولی، توجه به سلامت آن است. بدون داشتن استانداردهای تولید سالم، امکان موفقیت وجود ندارد.

ترکیب اصولی مواد اولیه

 

 ۵. بازدهی بالا در فروش و پاسخ دهی با تقاضا بازار

این دستگاه دارای تکنولوژی های هوشمند بر پایه استانداردهای علمی است. در این پروسه نیروی انسانی، نقش کمتری ایفا می کند و بیشتر کارهای تولیدی به دستگاه ها سپرده شده است. با توجه به این مسئله، درصد خطای انسانی کاهش پیدا می کند. در کنار این کاهش، محدودیت های نیروی انسانی نیز یک مانع نخواهد بود. این گونه با تولید، ترکیب، بسته بندی و توزیع هوشمند در خط فرآوری، بازدهی کلی بیشتر خواهد بود.

تولید بستنی سنتی براساس فرمولاسیون دقیق

۶.     قابلیت کنترل متغیرهای تاثیرگذار

در هنگام تولید بستنی، برای حفظ کیفیت محصول نهایی لازم است تا عوامل بیرونی تاثیرگذار کنترل شوند. برای مثال، یکی از این متغیرهای تاثیرگذار دما است. دستگاه تولید بستنی سنتی این متغیرها از جمله دما را کنترل می کند تا با مراحل تولید اصلی سازگاری داشته باشند. عدم کنترل این متغیرها باعث ایجاد اختلال در فرایند تولید می شود. در این صورت، محصول نهایی موجود با محصول نهایی ایده آل متفاوت خواهد بود.

 

سخن پایانی

دستگاه تولید بستنی سنتی به شما کمک می کند تا طی یک پروسه حرفه ای و استاندارد، مراحل لازم برای نهایی کردن محصول خود را از سر بگذرانید. به یاد داشته باشید که استفاده از دستگاه های مناسب برای تولید نوع خاصی از بستنی، باعث می شود تا حجم تولید، کیفیت تولید، رضایت مشتریان و در نهایت پیشرفت کاری شما بیشتر و بهتر باشد.

 

مقالات مرتبط:

پرکردن سریع تر بستنی ها با دستگاه

خرید دستگاه بستنی ساز صنعتی

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *