فریز درایر غذایی بخرم یا نه؟ قبل از خرید بخوانید

آیا قصد خرید فریز درایر غذایی برای صنعت خود را دارید؟ اگر مایل هستید از خرید خود پشیمان نشوید، باید حتما قبل از خرید نکات مهمی را بدانید. در این مطلب، تمام مزایا و نکات مهم، نحوه عملکرد دستگاه و هر آن چه باید بدانید را به شما عزیزان ارائه می دهیم. توصیه می کنیم نگاهی به این مطلب بیندازید و اگر مایل به خرید فریز درایر هستید، با ما در ماشین سازی آرش تماس بگیرید.

کاربرد فریز درایر چیست؟

گاهی در صنایع نیاز به خشک کردن موادی وجود دارد که به حرارت حساس هستند. اما چطور می توان این مواد را بدون وارد کردن حرارت به آن ها خشک کرد؟ اینجاست که فریز درایر غذایی به کار می آید و با روشی عاری از حرارت، عملیات خشک کردن را انجام می دهد. استفاده از فریز درایر اغلب در صنایع مختلفی کاربرد دارد. از جمله صنایع دارویی، بیوتکنولوژی، صنایع غذایی، بیوشیمی، پزشکی و … .

عملکرد دستگاه فریز درایر به چه صورت است؟

این دستگاه ها در ۲ مرحله فرایند خشک کردن انجمادی را انجام می دهند. در مرحله اول، مواد غذایی درون فریزر دستگاه یخ می زنند و منجمد می شوند. در این مرحله دما پایین تر از -۱۰ درجه است تا اطمینان حاصل شود که آب در حالت جامد باقی می ماند. هوا درون دستگاه نیز از طریق پمپ خلا خارج می گردد. به این صورت فشار به پایین تر از ۴.۵۸ میلی متر جیوه می رسد.

خرید فریز درایر غذایی

خرید فریز درایر غذایی

در مرحله بعد، مواد غذایی به وسیله مایکروویو یا صفحاتی داغ تحت حرارت قرار می گیرند. به این صورت، کریستال ها یخی تصعید می شوند. سرد سازی در دماهایی بسیار پایین، باعث می شود که رطوبت منجمد شده، به جا ذوب شدن، به طور مستقیم بخار شود. به تدریج، بخار جمع می شود و فشار از ۴.۵۸ میلی متر جیوه رو به افزایش می رود. این مرحله را فاز تبخیری فریز درایر می نامیم. در مرحله بعد نوبت به جدا کردن آب می رسد. این مرحله بسیار مهم و البته هزینه بر است و مرحله نهایی محسوب می شود.

استفاده از فریز درایر غذایی چه مزایا جالبی دارد؟

  • افزایش عمر نگهداری مواد

عملکرد فریز درایر ها به نحوی است که موادی که با این روش خشک می شوند، از دوام بالایی برخوردار خواهند بود. بنابراین می توان از آن ها در طولانی مدت استفاده کرد. مواد غذایی را در حالت عادی نمی توان به مدت طولانی در انبار نگهداری کرد. اما با استفاده از این روش، عمر نگهداری مواد تا یک سال قابل افزایش خواهد بود.

  • حفظ تازگی و طعم و بوی مواد

وقتی صحبت از مواد غذایی به میان مي ايد، تازگی، و طعم و بو دلپذیر حرف اول را می زند. یک مزیت بزرگ استفاده از فریز درایر غذایی این است که باعث از دست رفتن طعم و بو مواد غذایی نمی شود. مواد غذایی به محض این که مجددا در محیط عادی قرار می گیرند، تازگی خود را دوباره به دست می آورند. برای مثال هنگام خشک کردن میوه، حالت تردی و نرمی میوه از بین نخواهد رفت.

خرید اینترنتی فریز درایر

خرید اینترنتی فریز درایر

چه نکات مهمی را باید هنگام استفاده از فریز درایر در نظر داشت؟

مواد غذایی و همچنین مواد دارویی، پس از خشک شدن به این روش، باید بسته بندی شوند. بسته بندی باید به گونه ای انجام شود که امکان نفوذ هوا و رطوبت به درون آن وجود نداشته باشد. اگر مواد در معرض هوا و رطوبت قرار بگیرند، امکان رشد میکروب فراهم می شود.

از کجا فریز درایر غذایی با کیفیت بخریم؟

خرید فریز درایر، در واقع نوعی سرمایه گذاری برای رشد کسب و کار شما محسوب می شود. بنابراین بسیار مهم است که دستگاهی بسیار باکیفیت انتخاب کنید، تا در طولانی مدت به خوبی جواب کار شما را بدهد. اگر دستگاهی با تجهیزات یا فناوری مناسب تولید نشده باشد، پس از مدت کوتاهی دچار خرابی هایی می شود و هزینه ها زیادی روی دست شما می گذارد. برند ماشین سازی آرش، با استفاده از تکنولوژی ها به روز جهان و تجهیزات درجه یک، اقدام به تولید فریز درایر هایی بسیار با کیفیت کرده است. قیمت ارائه شده توسط ماشین سازی آرش، نسبت به کیفیت دستگاه ها بسیار مقرون به صرفه است.

فریز درایر مواد غذایی

فریز درایر مواد غذایی

سخن آخر

اگر قصد خرید فریز درایر غذایی را دارید، ماشین سازی آرش در خدمت شماست.در صورتی که هر گونه سوال یا شک و شبهه ای در مورد کارکرد دستگاه دارید، حتما با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما با ارائه توضیحاتی کامل، به شما کمک می کنند دستگاه مناسب را انتخاب کنید. بعد از خرید نیز به جهت راهنمایی در نصب دستگاه و استفاده از آن در خدمت شما خواهیم بود.

 

محصولات مرتبط:

دستگاه خامه خشک کن را برای تولید بستنی با کیفیت بالا خریداری نمایید

مخازن استیل

مقالات مرتبط:

ویژگی و مزیت‌ها فریز درایر

دستگاه خشک کن انجمادی؛ یکی از پول ساز ترین ماشین آلات فراوری مواد غذایی

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *