معرفی دستگاه های مورد استفاده در تولید بستنی

بستنی ها دسر های لذیذ محبوبی هستند. در ساخت این دسر از دستگاه های صنعتی بسیاری استفاده خواهد شد. در واقع برای تهیه بستنی ها در طعم های متنوع مراحلی طی خواهد شد، که در هر مرحله تجهیزات صنعتی خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. به جهت تهیه این تجهیزات می بایست از قیمت دستگاه بستنی سازی آگاهی کامل داشته باشید.

انواع بستنی ها

قدیمی ترین نوع بستنی های شناخته شده بستنی های یخی می باشند. به مرور زمان بستنی ها شامل انواع مختلف در طعم متفاوت شدند.

امروزه ماده اصلی تشکیل دهنده انواع بستنی ها، فرآورده های شیری هستند. البته به برخی از بستنی ها چرپی نباتی اضافه خواهند کرد.

مراحل تولید بستنی

به جهت ساخت این دسر سرد و محبوب نیاز به انجام چند مرحله می باشد. مراحل مذکور به ترتیب مخلوط کردن مواد اولیه، پاستوریزاسیون، هموژنیزاسیون، رسیدن مخلوط، منجمد کردن مواد، بسته بندی هستند.

البته برای تهیه و تولید بستنی ها نیازمند به آگاهی درباره قیمت دستگاه بستنی سازی خواهید بود که در ادامه به این مورد نیز اشاره خواهد شد.

در مرحله اول، تنها به ترکیب کردن مواد پودری با فرآورده های شیری پرداخته می شود. سپس در مرحله بعدی ماده به دست آمده را پاستوریزه و مقاوم در برابر باکتری ها خواهند کرد، البته در این مرحله هیدراته کردن مواد نیز صورت می گیرد. دو مرحله اول به سی دقیقه زمان و دما ۶۹ درجه سانتی گراد نیازمند می باشد.

این مرحله در طی دو مرحله انجام خواهد شد تا مواد به بهترین حالت حجم گرفته، غشاء تشکیل شده و شرایط برای اضافه کردن کره و خامه منجمد مهیا شود. البته انجام این مرحله به نرم شدن بافت بستنی کمک شایانی خواهد کرد.

بستنی یخی قدیمی ترین نوع بستنی ها می باشد.

بستنی یخی قدیمی ترین نوع بستنی ها می باشد.

دستگاه مورد استفاده در تولید بستنی

در این قسمت به معرفی دستگاه های بستنی سازی صنعتی که تمامی مراحل مذکور توسط این تجهیزات انجام می شود خواهیم پرداخت.

بستنی ها در طعم های متنوع تولید می شوند.

بستنی ها در طعم های متنوع تولید می شوند.

دستگاه پاستوریزاسیون

یکی از مهم ترین فرایند ساخت بستنی توسط این دستگاه با اعمال عملیات حرارتی با سایر محصولات لبنیاتی انجام خواهد شد.

مهم ترین عامل در کارکرد مثبت این دستگاه تعیین درجه حرارت آن ها می باشد که معمولا بین ۷۲ تا ۷۵ درجه سانتی گراد قرار داده می شوند. البته تمامی این قابلیت ها موجب به افزایش یا کاهش قیمت دستگاه بستنی سازی پاستوریزاسیون خواهد شد.

دستگاه هموژنیزاسیون

در این قسمت با حفظ حرارت ایجاد شده در قسمت قبل، با انتقال حرارت بالا به ماده به دست آمده توسط دستگاه هموژنیزاسیون موجب عدم تجمع چربی ها و شکسته شدن گلبول های چربی خواهد شد. این مرحله در دو بخش صورت می گیرد.

دستگاه انجماد

دستگاه انجماد از آن دسته تجهیزاتی است که از تنوع زیادی برخودار می باشد. به همین علت قیمت دستگاه بستنی سازی مذکور در طیف های گسترده ای در دسترس قرار دارد.

پس از انجام دو مرحله نام برده، ماده به دستگاهی برای رسیدن مخلوط اضافه منتقل شده و پس از آن به مخزنی به جهت انجماد و کاهش دما منتقل می شود. سپس مرحله آخر که بسته بندی بستنی است اعمال خواهد شد.

قیمت دستگاه بستنی سازی

با توجه به نوسانات شدید موجود در اقتصاد، می بایست در نظر داشت قیمت دستگاه بستنی سازی با توجه به میزان پیشرفت یا پیچیدگی که دارند، تعیین خواهند شد. البته می بایست در نظر داشت حتی ظرفیت این دستگاه ها نیز در تعیین قیمت موثر هستند.

بنابراین پیشنهاد می شود قبل از هر گونه اقدام به خرید این محصولات از ویژگی های محصول مورد نظر اطلاعات کامل دریافت فرمایید. همچنین می توانید جهت اطلاع از قیمت محصول و دریافت مشاوره به سایت ماشین سازی آرش مراجعه نمایید.

نتیجه گیری

با توجه به مطالب فوق، در این مقاله به معرفی و کارکرد و قیمت دستگاه بستنی سازی پرداخته شد. از این دستگاه های متنوع و پر کاربرد در انواع کارخانه های بستنی سازی و لبنیات استفاده می شود.

همانطور که اشاره شد، قیمت دستگاه بستنی سازی وابسته به عوامل مختلفی می باشد. بنابراین پبشنهاد می شود قبل از خرید به دریافت اطلاعات کامل از محصولات مورد نظر بپردازید.

 

 مقالات مرتبط:

نحوه عملکرد انواع بستنی ساز صنعتی در مقایسه با بستنی سازهای تجاری

دستگاه بستنی ساز صنعتی کوچک چه مزایایی دارد؟

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *