مراحل اخذ مجوز تولید بستنی سنتی

بستنی سنتی از محبوب ترین بستنی‌هایی است که افرادی زیادی حداقل یکبار هم شده، آن را امتحان کرده‌اند. تقریباً در همه سنین به خصوص کودکان از خوردن آن لذت می‌برند. اما برای تولید بستنی نیاز به مجوز است. در نتیجه برای مجوز تولید بستنی سنتی باید مراحلی را بگذرانید. یکی از مهمترین سوالاتی که برای مجوز گرفتن از شما می‌کنند این است که، چقدر کار شما آلایندگی تولید خواهد کرد؟ چون محیط زیست و رعایت بهداشت اولین اصل برای شروع تولید بستنی است. تمامی کسب و کارها دارای رده بندی هستند. در نتیجه باید رده بندی مخصوص تولیدی بستنی را پیدا کرده و طبق آن جلو بروید.

انواع بستنی برای گرفتن مجوز تولید آن

به طور کلی بستنی ها دارای انواع مختلفی هستند و به چهار دسته تقسیم بندی می‌شوند. بعضی از بستنی ها فقط از شیرهایی که فراورده شده باشند، ساخته می‌شوند. بعضی دیگر از بستنی‌ها با طعم میوه جات ترکیب شده و علاوه بر آنها مواد چربی و غیر چربی نیز اضافه می‌کنند. همچنین نوع سوم بستنی‌ها، به بستنی‌هایی مربوط می‌شود که حاوی چربی نباتی هستند. در آخر بستنی یخی است که از ترکیب آب، شکر و عنصر میوه جات درست می‌شود. بستنی سنتی همیشه از قدیمی‌ترین بستنی‌هایی بوده که، ساخته شده و بعدها شکل‌های مختلف بستنی که در بالا ذکر شده، وارد بازار شد. شما باید برای گرفتن مجوز تولید بستنی سنتی باید از بهترین مواد و باکیفیت ترین آنها استفاده کنید.

خط تولید بستنی‌سنتی شامل مراحل زیر است:

  • آماده سازی مواد اولیه
  • توزین ترکیبات بستنی
  • مخلوط کردن
  • هموژنیزاسیون
  • پاستوریزاسیون
  • رسیدن مخلوط
  • افزودن طعم دهنده و رنگ دهنده
  • انجماد
  • قالب گیری و بسته بندی

مناطق مناسب برای مجوز تولید بستنی سنتی

کارخانه‌هایی که در رده اول جدول گفته شده قرار بگیرند، کاملاً پاک هستند. در نتیجه این کارخانه های تولید می توانند در مناطق شهری مستقر شوند. اگر کارخانه مد نظر شما در رده بندی دو یا بالاتر قرار بگیرد، نمی‌توانند در شهر فعالیت کنند. اگر حساب کردید و دیدید که کارخانه شما در رده دوم و سوم هستند، در شهرک ها و نواحی می توانید به فعالیت خود ادامه دهید؛ در غیر این صورت باید در بیرون از حاشیه شهر، مستقر شوید.

جدول رده بندی‌ها برای گرفتن مجوز

جدول رده بندی‌ها برای گرفتن مجوز

رعایت بهداشت در تولید بستنی سنتی

از مهمترین و اصلی ترین مواردی که باید به آن دقت کنید، رعایت بهداشت در صنعت تولید بستنی است. شما برای گرفتن مجوز تولید بستنی سنتی نیاز دارید تا حتماً بهداشت اولیه را رعایت کنید. می تواند از انتخاب بهترین مواد اولیه چون شیر، ماست و… باشد. همچنین پرسنلی که در این خط قرار است با شما همکاری کنند، باید به خوبی بهداشت را رعایت کنند. از طرفی دیگر بهداشت فقط به این موارد بسنده نمی ماند. بلکه یکی دیگر از این موارد می توان به این موضوع اشاره نمود که آسیب به محیط زیست را به حداقل برسانیم. اگر در رده بندی گفته شده، کارخانه شما در رده های بالاتر از یک قرار بگیرند، نمی توانید در شهر مستقر شوید.

رعایت بهداشت در خط تولید بستنی

رعایت بهداشت در خط تولید بستنی

مجوز تولید بستنی‌سنتی

شما باید از وزارت خانه های مرتبط با کارتان مجوزهای لازم را تهیه کنید. ممکن است در این حین شما به چندین وزارت خانه برای تولید بستنی سنتی مراجعه کنید. همچنین باید به مراکز معتبر مراجعه کنید تا در آینده به مشکل بر نخورید. اگر اتحادیه شما مجوز تولید بستنی سنتی را تحویل دهد، بدین منظور است که این مجوز از نظر وزارت خانه نیز مورد قبول است. مجوز شما حتماً باید در زمینه تولید باشد. به همین دلیل حتماً به این نکته دقت بفرمایید. اگر از نظر محیط زیستی و سایر محدودهای قانونی مشکلی نداشته باشید، می توانید به راحتی این مجوز را کسب کنید. به همین دلیل بهتر است از همان ابتدا کاملاً درست جلو بروید تا در آینده به مشکل بر نخورید.

زمان فرایند مجوز نامعلوم است

زمان فرایند مجوز نامعلوم است

زمان فرایند مجوز تولید بستنی سنتی

زمان‌دقیقی برای این فرایند وجود ندارد. چون برای دریافت مجوز شما باید از وزارت خانه و اتحادیه مربوط به تولید بستنی سنتی بگیرید. در نتیجه برای هر کس این زمان فرق می کند. اما به طور تقریبی برای این فرایند باید حداقل یک ماه را در نظر داشته باشید. اما بهتر است که بر این حسب برنامه ریزی نکنید. چون همان طور که گفته شد، هیچ زمان دقیقی برای گرفتن مجوز تولید بستنی سنتی وجود ندارد.

 

محصولات مرتبط:

تولید بستنی های جذاب توسط دستگاه پرکن بستنی حصیری

دستگاه خامه خشک کن را برای تولید بستنی با کیفیت بالا خریداری نمایید

مقالات مرتبط:

معرفی دستگاه های مورد استفاده در تولید بستنی

دستگاه تولید بستنی و فرآیند تولید بستنی صنعتی

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *