بهینه سازی مصرف انرژی با آیس بانک

تولید محصول در سطح انبوه همواره با مصرف بالای برق و انرژی همراه بوده است. اما در مورد محصولات لبنی و بستنی ها، مصرف انرژی به نظر غیر قابل کنترل می نماید، زیرا تقریبا تمام پروسه تولید بایستی در دمای پایین و شرایط خاص انجام گیرد، که نیازمند برق و انرژی بیشتری است. به همین منظور، تامین کنندگان تاسیسات کارخانه ای، همانند شرکت ماشین سازی آرش، دستگاههایی به نام آیس بانک (Ice Bank) یا مخزن یخ به بازار عرضه کرده اند که برای ذخیره انرژی سرمایی به کار می روند و همانند یک باتری سرمایشی به میزان قابل توجهی بر کاهش هزینه ها تاثیر دارند.

زمانی که صحبت از بستنی سنتی می شود، همین که شیرین، خامه ای، و کشدار باشد، کفایت می کند. اما وقتی سخن از بستنی سازی حرفه ای و تولید انبوه به میان می آید، قضیه فرق دارد. اینجاست که رقابت میان تولیدکنندگان برای حفظ استانداردها، افزایش راندمان و کاهش هزینه ها قابل توجه است. به همین منظور، استفاده از یک دستگاه صنعتی با ظرفیت بالا کمک شایانی به تولید محصول اقتصادی تر، کسب جایگاه بالاتری در بازار و جذب مشتری بیشتر می کند.

آیس بانک، صرف کمترین انرژی برای نگهداری بستنی در دمای ثابت

آیس بانک، صرف کمترین انرژی برای نگهداری بستنی در دمای ثابت

 یک تکنولوژی پیشرفته با ساختاری کاملا ساده

طراحی این دستگاه بر اساس اصل ساده فیزیکی گرمای نهان ذوب یخ صورت گرفته است که برای هر یک کیلوگرم، حدود ۳۳۳ کیلو ژول است و انرژی بسیار بالایی به حساب می آید. با این توصیف، یک مخزن هزار لیتری یخ، سرمای قابل توجهی را در خود ذخیره دارد.

این دستگاه دارای یک مخزن بزرگ آب است که اپراتور لوله ای یا کویل یخ درون آن قرار دارد. لوله های به کار رفته در اپراتور از جنس مس هستند و به همین دلیل مبادله دما بهتر صورت می گیرد. مخزن آیس بانک توسط کاربر در زمان کم باری برق، از آب پر می شود، سپس گاز تبریدی از داخل اپراتور به حرکت در آمده و دمای آن کاهش می یابد. با این عمل، آب پیرامون لوله ها یخ می بندد. دستگاه همچنین مجهز به یک سیستم کنترلی است که ضخامت یخ را اندازه گیری می کند و به محض رسیدن ضخامت یخ به میزان مورد نظر، جریان گاز مبرد توسط سنسور مسدود می شود. بدنه عایق بندی شده است و دمای داخلی مخزن به محیط اطراف منتقل نمی شود.

در زمان اوج مصرف برق، دستگاههای خنک کننده برقی خاموش شده و آیس بانک شروع به کار می کند. دمای ذوب یخ، همانند یک باتری عمل کرده و دمای محیط را پایین می آورد و به افزایش کارایی دستگاههای برودتی و تجهیزات کارخانه ای کمک می کند. دوباره با برگشت آب به مخزن، این چرخه تکرار می شود.

در نظر داشته باشید که به دلیل عدم استفاده از قطعات متحرک (چرخنده) در ساخت این دستگاه، هزینه سرویس و نگهداری آن نیز در مقایسه با تجهیزات برودتی بسیار پایین تر است.

کاهش فشار به شبکه برق کشور با استفاده از آیس بانک

کاهش فشار به شبکه برق کشور با استفاده از آیس بانک

افزایش سود آوری و کسب فرصتهای جدید بازار بستنی

بهره گیری از این دستگاه صنعتی تنها هزینه های مرتبط با قبض برق را کاهش نمی دهد، بلکه به دلیل توان ثابتی که این دستگاه دارد، طراحی سیستم های برودتی نیز می تواند با ظرفیت پایین تری انجام گیرد. به این معنی که با کمک آیس بانک می توان از تجهیزات برودتی کوچکتر و به تبع ارزانتر در کارخانه های تولیدی استفاده کرد. همچنین به دلیل عدم استفاده مکرر از دستگاههای سردکننده، طول عمر مفید آنها افزایش می یابد. به همین ترتیب، می توان هزینه های سرمایه گذاری را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

همچنین با کاهش فعالیت دستگاههای برودتی، تولید گازهای گلخانه ای کاهش یافته و آلوده نکردن محیط زیست، امتیاز بزرگی برای تولیدکننده جهت پیشی گرفتن از رقبا در بازار است.

صرف هزینه بسیار کمتر برای ثابت نگه داشتن دمای سرد و مخازن کاهش یک باره دما در فرایند تغلیظ سرما

صرف هزینه بسیار کمتر برای ثابت نگه داشتن دمای سرد و مخازن کاهش یک باره دما در فرایند تغلیظ سرما

آیس بانک به برند شما هویت می دهد

این تکنولوژی گزینه ای قابل اعتماد و نسبتا ارزان قیمت جهت ذخیره انرژی در صنعت بستنی سازی به شمار می رود. در این مقاله، به تعریف و ویژگی های این دستگاه و تاثیر آن در صنعت بستنی سازی پرداختیم. برای اطلاع از قیمت و همچنین خرید آن، با کارشناسان فروش در شرکت ماشین سازی آرش تماس بگیرید.

 

محصولات مرتبط:

آیس بانک ها چه کاربردی دارند؟

معرفی ویژگی های دستگاه پر کن یخمک

مقالات مرتبط:

رفع محدودیت های مربوط به ابداع طعم و مزه جدید با دستگاه بستنی آیس رولی

با دستگاه بستنی سنتی آشنا شویم

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *