تانكرهای استيل صنعتی

صنايع لبني

تانكر استيل صنعتی مخازني هستند كه براي جابجايي و يا نگهداري مواد مهم اعم از شيميايي و غيير شيميايي استفاده مي شوند. انواع تانكر هاي استيل صنعتي با توجه به كاربردي كه دارند، داراي ويژگي هاي مختلف مي باشند. در ادامه به بررسي تانكر هاي استيل كاربردي صنايع لبنبات، صنايع غذايي و شيميايي مي پردازيم.

آلياژ استنلس استيل

اين نوع از آلياژ هاي پايه فولادي كه به دليل مهمترين شاخصه آن يعني ضد زنگ بودن شناخته مي شود. كاريرد بسيار در صنعت و ساخت تانكر استيل صنعتی دارد. تانكر هاي استنلس استيل به دليل مقاومت بالا در برابر خوردگي مناسب براي ذخيره مايعات اسيدي و قليايي نيز مي باشد.

اين آلياژ از حداقل ۱۰% كروم و تركيب آن با نيكل تشكيل مي شود. لازم به ذكر است كه با بالا تر رفتن درصد كروم مقاومت آن نيز افزايش مي يابد. از استنلس استيل با گريد ۳۰۴ كه داراي حداقل ۲۰% كروم مي باشد، در صنايع لبني و غذايي، براي ساخت تانكر هاي تك و چند جداره بسيار استفاده مي شود.

انواع تانكر استيل صنعتی

 

تانكر  تك جداره

تانكر هاي استنلس استيل تك جداره در صنايع غذايي يكي از متدوال ترين نوع تانكر ها مي باشد. اين تانكر ها از ورق استيل با گريد هاي مختلفي ساخته مي شوند و با توجه به هدف كاربري مخزن انتخاب مي شوند. حجم آن ها معمولا از ۵۰۰ ليتر الي ۱۵۰ هزار ليتر متغير است. به صورت معمول به شكل استوانه ايي ساخته مي شوند.

تانكر دو جداره

تانكر استيل‌صنعتی استنلس دوجداره بر خلاف باور عموم به دليل افزايش مقاومت در برابر خوردگي و يا مقاومت در برابر فشار داخلي كاربرد ندارند. بلكه تفاوت اصلي اين دسته از مخازن با مخازن تك جداره در امكان مديريت دماي درون مخزن است.

به وسيله جداره دوم در صورت نياز، عايق هاي حرارتي جهت عدم تغيير دماي مواد داخل تانكر اضافه شود. به عنوان مثال اگر هدف از تانكر حمل و يا نگه داري شير باشد بسيار مهم است كه دماي مطلوب حفظ شود تا شير درون مخزن فاسد نشود.

همانطور كه گفته شد جداره دوم نقشي در افزايش مقاومت فشاري و سازه ايي تانكر استيل‌صنعتی ندارد از اين رو كل نيرو وارده به سيستم اعم از وزن مخزن، وزن محتويات و فشار آن به جداره اول وارد مي شود. جداره دوم كه به عنوان تكميل محفظه عايق اضافه مي شود معمولا قطري ۵/۱ ميلي متري دارد.

 

خط توليد شيرخط توليد شير

پروسس تانكر

اين نوع از مخازن استيل به دليل طراحي خاصي كه دارند نسبت به انوع مخازن نام برده شده حرفه ايي تر هستند. كاربرد اصلي اين نوع از مخازن در انتقال دما به محتويات داخل مخزن مي باشد. به وسيله اين مدل از تانكر ها كاربر مي تواند ساختار محتوايات درون مخزن را تغيير بدهد. چرا كه امكان تركيب محتويات و انتقال دما ميتواند ياعث فرآوري محصول در كنار ذخيره سازي ان بشود.

در صنايع لبني و بستني سازي اين تانكر كاربرد بسياري دارد همچنين از مدل هاي ديگر آن در تهيه كره و خامه نيز استفاده مي شود. علاوه بر اين ها در صنايع غذايي و تهيه و نگه داري آب ميوه، خرد كردن و تهيه مربا نيز به كار مي رود.

 

بستني از محصولات صنايع لبنيبستني از محصولات صنايع لبني

 

فلاسك تانكر

فلاسك تانك هاي استيل نوعي از تانكر استيل‌صنعتی است به دليل مقاومت بالاي خود و بوجود آوردن سيستم ايزوله براي كاربرد در صنايع غذايي و شيميايي بسيار استفاده مي شوند. اين مخازن معمولا حجم كمتري به نسبت بقيه دارند و در نگهداري مايعاتي از قبيل روغن، سركه و كنسانتره هاي طبيعي كاربرد دارند.

مكانيزم اين مخازن مشابه مخازن دو جداره است و مجهز به ژاكت حرارتي مي باشند. اين مخازن با استفاده از روغن با دماي زياد و با آب در دماي پايين دماي محتويات خود را كنترل مي كنند.

 

خط توليد روغنخط توليد روغن

توربو ميكسر تانكر

اين دسته از تانكر استيل‌صنعتی به طور خاص جهت تركيب مواد استفاده مي شوند. همگن سازي محتويات با كيفيت بالا و كمترين زمان ممكن ويژگي خاص اين دسته از مخازن است. با توجه به جنس استيل آن قابليت تركيب مواد اسيدي و خورنده را نيز دارد.

 

فروش تانکرفروش تانکر

 

حمل شير

مخازن استنلس استيل حمل شير جهت نگه داري شير و انتقال آن ساخته مي شود. مخازن حمل شير به منظور حفظ تازگي و طعم شير و عدم رشد ميكروب و باكتري ها كاربرد دارد و مخصوص حمل توسط وانت و كاميون ها هستند.

فاسد شدن شير در زمان محدود رخ مي دهد و ممكن است طي وقفه ي ايجاد شده ناشي از انتقال آن از كارخانه جات به فروشگاه هاي مربوطه شير فاسد شود. از اين رو كاربرد اين نوع از تانكر استيل‌صنعتی در صنايع لبني بسيار زياد است.

 مقالات مرتبط:

عملکرد دستگاه فراوری مایه بستنی

مخزن استیل ۱۰۰۰ لیتری برای چه استفاده می شوند.

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *