دستگاه پرکن و نکاتی در باب کاربرد و تهیه آن

دستگاه های پرکن و تولید بستنی

دستگاه های پرکن ماشین هایی صنعتی هستند که از آن ها در صنایع مختلف استفاده می شود کارکرد اصلی این دستگاه ها، پرکردن و بسته بندی مواد مختلف است. این دستگاه به سرعت بخشی و نظم چرخ تولید کمک می کنند. در پرکردن و بسته بندی مواد بسیاری مانند مایعات رقیق و نیمه رقیق، غلیظ، مواد جامد فرآورده های لبنی مانند بستنی و ماست، در صنعت دارویی و آرایشی بهداشتی و… از این دستگاه پرکاربرد استفاده می شود.در این نوشتار به معرفی این دستگاه و انواع آن می پردازیم. نکاتی را در خصوص روش های تهیه و خرید آن در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

دستگاه پرکن چطور کار می کند؟

درون این دستگاه سنسوری وجود دارد که پاکت ها یا ظرف های بسته بندی را شناسایی می کند. این دستگاه مقدار (وزن، حجم) ماده را به طور تقریبی یا دقیق اندازه گیری می کند. فشار هوای محل پرکردن را اندازه می گیرد و اگر فشار هوای محل برابر با درون دستگاه باشد نازل های دستگاه فعال شده و با کمک پیستون های فشار مواد را به درون پاکت یا قوطی یا هر نوع بسته بندی دیگری می ریزد. مثلا تصور کنید که ما می خواهیم درون هر کاسه بستنی لیوانی پنجاه گرم بستنی بریزیم که ۲۵ گرم آن بستنی زعفرانی و ۲۵ گرم دیگر وانیلی باشد. اندازه گیری چنین ترکیبی و روانه ساختن آن به داخل لیوان بستنی را می توان از یک پرکن صنعتی انتظار داشت.

دستگاه های پرکن چند نوع هستند؟

دستگاه های پرکن ممکن است برای مواد جامد یا مایع طراحی و دسته بندی شوند. پرکن های مایع در انواع مختلفی با توجه به نوع محصول و جنس ماده، ویسکوزیته یا همان کیفیت جاری شدن مایعات دسته بندی می شوند.

دستگاه های‌پرکن بستنی با توجه به نوع بستنی، در انواع پرکن بستنی قیفی، لیوانی، حصیری و… دسته بندی می شوند.

از نظر عملکرد دستگاه های‌پرکن را به سه دسته تقسیم می کنند : دستگاه های‌پرکن دستی، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک.

دستگاه های پرکن دستی بیشتر در کسب و کارهای کوچک یا خانگی مورد استفاده قرار می گیرند. که اتفاقا قیمت های پایینی دارند و دقت و توان نمونه های دیگر را ندارند. دستگاه های پرکن نیمه و تمام اتوماتیک مخصوص صنایع و کارخانه ها و تولیدی های بزرگ هستند. این نوع پرکن ها قابلیت نصب تجهیزات اضافی دیگری را نیز دارند. مثل دستگاه لیبل زن، دستگاه تاریخ و قیمت زن که هرکدام کاربرد جدیدی را در روند تولید ایجاد می کنند. همچنین دستگاه های پرکن با توجه به نوع مصرف برق به تک فاز و سه فاز تقسیم می شوند.

پرکن ها از نظر مکانیسم عملکرد به انواع ثقلی، پمپی، حجمی، توزینی، سیلندر پیستونی تقسیم می شوند.

دستگاه پرکن دستی

دستگاه پرکن دستی

چرا باید از پرکن استفاده کنیم ؟ مزایای استفاده از دستگاه‌پرکن چیست؟

۱- باعث ایجاد نظم و یکپارچگی در روند تولید می شود و محصولات با وزن و حجم کیفیت یکسان تولید و بسته بندی می شود.

۲- موجب جلوگیری از ترشحات تولید و هدر رفتن مواد می شود.

۳- مشکلات پرکردن مایعات گاز دار را حل می کند و عمل پرکردن این مایعات را ساده می سازد.

۴- سرعت و دقت چرخه تولید را افزایش می دهد و موجب می شود که محصولات ما در بازار با کیفیت و دارای زیبایی و پرستیژ باشند. این خاصیت تولیدات ما را در رقابت های تجاری موفق تر خواهد کرد.

کیفیت بالای تولید با دستگاه پرکن بستنی

 

کیفیت بالای تولید با دستگاه پرکن بستنی

از کجا و چطوردستگاه پرکن بخریم؟

دستگاه های پرکن در بازار دستگاه های صنعتی ایران قرار می گیرد این محصول تولید کنندگان زیادی در خارج و داخل کشور دارد. خوشبختانه در کشور ما تکنولوژی تولید این دستگاه ها بسیار پیشرفته بوده و در حال حاضر به بسیاری از کشور های جهان نیز صادر می شود.

شرکت ماشین سازی آرش از تولید کنندگان بزرگ دستگاه پرکن بستنی و بسیاری از دستگاه های صنعتی در ایران است که محصولات با کیفیت و استاندارد خود را به بسیاری از کشور های دنیا صادر می کند. امکان خرید انواع پرکن بستنی اتوماتیک و نیمه اتوماتیک از این شرکت وجود داشته و می توانید از طریق وب سایت شرکت و راه های ارتباطی دیگر نسبت به خرید این دستگاه با قیمت مناسب اقدام فرمایید.

کیفیت ساخت بستنی لیوانی با دستگاه پرکن

کیفیت ساخت بستنی لیوانی با دستگاه پرکن

جمع بندی

دستگاه های‌پرکن از دستگاه های پرکاربرد صنعتی در روند تولیدات بسیاری از محصولات مورد استفاده ما هستند. وجود دستگاه‌پرکن در روند تولیدات صنعتی بسیار موثر است و کیفیت و بازدهی چرخه ساخت محصولات را افزایش می دهد. انواع مختلفی دارد و امکان خرید آن با قیمت مناسب از تولید کنندگان داخلی این دستگاه ممکن است. امیدواریم از مطالعه این نوشتار لذت برده باشید.

 

محصولات مرتبط:

تولید بستنی های جذاب توسط دستگاه پرکن بستنی حصیری

بررسی نکات لازم به هنگام خرید دستگاه پرکن بستنی قیفی

مقالات مرتبط:

پرکن مایعات غلیظ و رقیق

بهترین سازنده دستگاه پرکن مایعات غلیظ: قبل از خرید حتما بخوانید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *