عملکرد و ویژگی های دستگاه پر کن بستنی لیوانی و مجلسی

پیشرفت تکنولوژی و استفاده از دستگاه های گوناگون در صنعت، امروزه باعث افزایش بهره برداری و کاهش نیروی کار شده است. انواع مختلفی از دستگاه های پر کننده برای محصولات گوناگون وجود دارند که در اینجا قصد بررسی دستگاه پر کن بستنی لیوانی و مجلسی را داریم. این دستگاه قابل تنظیم برای سایز های مختلف است. این دستگاه ها بسیار پر مصرف بوده و به همین دلیل مدل های گوناگونی از آن ها ساخته شده است. بعضی از این دستگاه ها به سفارش مشتری همراه با بخشی به نام مغزپاش طراحی می شوند. ظرفیت تولید این دستگاه ها از ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ عدد در ساعت است.

بستنی مجلسی

بستنی مجلسی

عوامل موثر بر قیمت دستگاه پر کن بستنی لیوانی و مجلسی

این دستگاه ها در کیفیت های گوناگون طراحی می شوند، به همین منظور قیمت آن ها با یک دیگر متفاوت است. عوامل زیادی در قیمت دستگاه پر کن تاثیر دارند، از جمله آن ها می توان به نوع تولید، بسته بندی و کیفیت اشاره کرد. این کالا توسط برند ماشین سازی آرش با قیمت مناسبی ارائه می شود. همچنین باید ذکر کرد که محصولات این برند دارای کیفت بالایی هستند.

عملکرد دستگاه پر کن

بسیاری از تولید کنندگان به جای استفاده از دستگاه پر کن بستنی لیوانی و مجلسی، مراحل تولید را با نیرو انسانی از پیش می برند. توصیه می شود برای رعایت بهداشت بیشتر و افزایش سرعت تولید از دستگاه پر کن استفاده کنید. دستگاه پر کن مستقیما به کفی فریزر وصل می شود و این امکان را به شما می دهد که وزن دلخواه بستنی را انتخاب کنید. این دستگاه عموما مخزنی برای سس شکلات نیز دارد همچنین بعضی از این دستکاه ها مجهز به مغزپاش نیز هستند.

لازم به ذکر است که این دستگاه تنها نیاز به یک اپراتور دارد و همین امر باعث سهولت و افزایش سرعت کار می شود. از دیگر مزیت های این دستگاه می توان به کاهش هزینه نهایی و خطا یابی خودکار اشاره کرد.

بستنی سنتی

بستنی سنتی

انواع دستگاه پر کن

دستگاه های پر کن به صورت کلی به سه دسته دستی، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک تقسیم می شوند. در نوع ساده که همان دستی است، دستگاه به یک سر پر کن مجهز بوده و عملیات پر کردن به صورت دستی انجام می شود. در‌پر کن نیمه اتوماتیک، دستگاه از چند پر کننده تشکیل شده است که توسط نیرو انسانی سازماندهی می شوند. در‌مدل اتوماتیک دستگاه که اغلب دستگاه پر کن بستنی لیوانی و مجلسی از این نوع هستند تمام کار ها بدون نیاز به نیروی کمکی انجام می شوند. هر کدام از این مدل ها در بخش های گوناگون صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرند.

تعمیر و نگهداری پر کن بستنی

جریان کاری دستگاه پر کن بستنی لیوانی و مجلسی به این شکل است که، لیوان های خالی در صف انتظار قرار می گیرند و دستگاه آن ها را پر کرده و سپس رد می کند. در این دستگاه تمامی لیوان ها باید در یک سایز و حجم باشند همچنین قبل از شروع کار، دستگاه را در حالت دستی تنظیم کنید تا نسبت به صحت عملکرد آن اطمینان به دست آورید. دستگاه باید تمیز باشد تا از آسیب های احتمالی در امان بماند.

روغنی که برای روغن کاری استفاده می کنید را سالانه چک کنید همچنین استحکام زنجیر ها نیز بسیار مهم است. سنسور های این دستگاه ها به شدت حساس هستند و بهتر است در برخورد با آن ها احتیاط کنید. از باقی نماندن مایع بستنی در دستگاه اطمینان حاصل کنید، زیرا این مواد فاسد می شوند و عملکرد دستگاه را دچار اختلال می کنند. در صورتی که دستگاه نیاز به تعمیر داشت حتما قطع بودن اتصال برق آن را برسی کنید.

دستگاه پر کن بستنی لیوانی و مجلسی

بستنی لیوانی

نتیجه گیری

وجود دستگاه پر کن بستنی لیوانی و مجلسی در تمام کارخانه های بزرگ بستنی سازی الزامی است زیرا این دستگاه با عملکرد مخصوص خود توانایی تولید بستنی در حجم های زیاد و زمان کمتر را دارد. بستنی های تولیدی در این دستگاه کاملا بهداشتی هستند. همچنین این دستگاه دارای قسمت هایی برای سس شکلات و انواع مغز ها است. این دستگاه ها راندمان خط تولید شما را به مقدار زیادی افزایش می دهند. کسانی که به دنبال خریداری این نوع دستگاه هستند، باید بدانند که این وسیله با توجه به نرخ روز در بازار به فروش می رسد.

 

مقالات مرتبط:

خرید دستگاه پرکن بستنی با قیمتی ایده آل

پرکن خطی مایعات غلیظ/ خرید بهترین دستگاه پرکن مایعات غلیظ

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *