فریزر های بار سفت کن بستنی، مهم ترین و در عین حال ناشناخته ترین تجهیزات صنایع بستنی سازی

فریزر های بار سفت کن بستنی، مهم ترین و در عین حال ناشناخته ترین تجهیزات صنایع بستنی سازی

فریزر های بار سفت کن بستنی تجهیزاتی هستند که از آن ها برای تولید تجاری دسر های منجمد مانند ژلاتو، سوربتو، بستنی و کاستارد استفاده می شود. در این نوع فریزر خاص دسر های منجمد مانند بستنی به طور هم زمان منجمد و هم زده می شود تا قوام و یکنواختی لازم را پیدا کند.

انواع مختلفی از بار سفت کن بستنی وجود دارد که نیاز های مختلفی را برآورده می کند اما اساس مشترک همه آن ها این است که جزء اصلی ترین تجهیزات کارخانه های تولید بستنی و بستنی فروشی ها هستند.

صنایع تولید بستنی جزء مشاغل با گردش مالی بسیار بالا به حساب می آید

صنایع تولید بستنی جزء مشاغل با گردش مالی بسیار بالا به حساب می آید

بار سفت کن بستنی چگونه کار می کند؟

بار سفت کن بستنی مانند هر دستگاه تبرید دیگری دارای یک واحد کندانس است که به عنوان موتور فریزر شناخته می شود. واحد چگالش، گاز فرئون سازگار با محیط زیست را به یک مایع سرد فشرده کرده و آن را به سیلندر انجماد پمپ می کند. اطراف مخزن را لوله های حاوی فرئون احاطه کرده است که این لوله ها مسئولیت سرد سازی و انجماد مخزن را به عهده دارد.

 

هم زمان با فرایند فوق یک تیغه در داخل مخزن بار سفت کن بستنی با سرعت ثابت می چرخد تا با به دام انداختن حباب های هوا در داخل بافت بستنی، قوام مورد نظر را در آن ایجاد نماید. معمولاً فریزر های بار سفت کن به طور میانگین ۲۰ الی ۳۵ درصد بافت بستنی را با حباب های هوا اشباع می کنند تا فوم منجمد نهایی حاصل شود.

تنظیم سرعت چرخش تیغه بار سفت کن بستنی در بزرگی یا کوچکی کریستال های یخ ایجاد شده تأثیر گذار است. هرچه کریستال های یخ ایجاد شده کوچک تر باشد (سرعت تیغه بالاتر باشد) بافت نهایی دسر منسجم تر خواهد بود. حرکت تیغه در داخل مخزن بار سفت کن، کریستال های یخ را قبل از اینکه بزرگ شوند می خراشد، در نتیجه در اثر حرکت مداوم تیغه، کریستال های یخ هم اندازه تشکیل می شود.

تیغه ها و مخازن بار سفت کن بستنی از مواد غیر واکنش پذیر ساخته شده اند تا در صورت تماس با سطوح فلزی از ایجاد واکنش های شیمیایی ناخواسته جلوگیری نماید.

تولید انبوه بستنی با کیفیت و متنوع با استفاده از بار سفت کن بستنی ماشین سازی آرش

تولید انبوه بستنی با کیفیت و متنوع با استفاده از بار سفت کن بستنی ماشین سازی آرش

مکانیسم کنترل دما و سیستم بار سفت کن بستنی

درب های بار سفت کن از مواد عایق حرارتی خاصی ساخته می شود تا دمای داخلی مخزن تنظیم و ثابت شود. سیستم های کنترل سیلندر انجماد در فریزر های بارسفت کن بستنی بر اساس برند های مختلف با هم متفاوت هستند.

برخی از برند های بار سفت کن دارای ترموستات الکترونیکی با پروب در تماس مستقیم با مخلوط می باشند. این ترمو رگولاتور ها با چرخش بین گازهای سرد و گرم یا خواندن تعداد آمپری که برای تنظیم قوام انجماد استفاده می شود، به طور خودکار تمام تبادلات دما را مدیریت می کنند.

فریزر های بارسفت کن بستنی در اندازه های مختلفی با گنجایش های ۱۵۰ لیتر تا ۱۰۰۰ لیتر

طراحی و عرضه می شوند و بسیاری از آن ها قابلیت شخصی سازی بر اساس نیاز های کاربر را خواهند داشت. در بسیاری از مدل های جدید تر این امکان را به کاربر می دهند

تا فرایند انجماد را هم زمان با استخراج متوقف کند، به طوری که در زمان برداشت محصول، از ابتدا تا انتهای آن، ظاهر یکسانی داشته باشد.

کیفیت را با استفاده از محصولات ماشین سازی آرش به مشتریان خود هدیه بدهید

نکاتی که در هنگام انتخاب و خرید بار سفت کن بستنی باید به آن توجه نمود

همانند سایر دستگاه های تبرید، در هنگام انتخاب و خرید بارسفت کن بستنی ابتدا باید ظرفیت مورد نیاز را در نظر گرفت. با توجه به اینکه افزایش ظرفیت بیش از نیاز، افزایش هزینه راه اندازی و نگهداری و

افزایش مصرف انرژی را به دنبال دارد، رعایت تعادل و تناسب بین نیاز و ظرفیت بهترین استراتژی است.

مورد بعدی که در خصوص بار سفت کن بستنی باید مد نظر قرار داد کیفیت ساخت بدنه و قطعات بار سفت کن بستنی است. برخی نمونه های تجهیزات تبریدی در ابتدا ممکن است ارزان تر باشند اما در دوران استفاده هزینه های نگهداری آن ها به شدت بالاست.

میزان مصرف انرژی و ارائه خدمات پیرامون سرویس های دوره ای نیز از موارد بسیار مهم است

که در هنگام انتخاب بارسفت کن بستنی باید به آن ها توجه نمود. دستگاه های تبریدی به صورت منظم یا در فواصل زمانی مختلف به خدمات نگهداری نیاز پیدا خواهند کرد،

از این رو عرضه کننده ای که خدمات پس از فروش مناسب ارائه می کند،

در کاهش هزینه های نگهداری بسیار کمک کننده می تواند باشد.

 

مقالات مرتبط:

پرکردن سریع تر بستنی ها با دستگاه

خرید دستگاه بستنی ساز صنعتی

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *