معرفی پرکن اتوماتیک خطی + نحوه عملکرد آن

پرکن اتوماتیک خطی یکی از مهم ترین تجهیزات و دستگاه های بسته بندی می باشد که در اکثر صنایع کاربرد فراوانی دارد و اغلب از این دستگاه ها برای بسته بندی مواد غذایی و نوشیدنی استفاده می کنند. البته برای بسته بندی محصولات دیگر هم کاربرد دارد. ما در فروشگاه ها محصولات متفاوتی را مشاهده می‌ کنیم که معمولاً یا در کارتون، بطری و یا یک کیسه پلاستیکی بسته بندی می شوند، بنابراین پرکن‌ها دارای انواع مختلفی هستند که بر اساس نیاز جامعه ساخته شده اند. پرکن‌ها علاوه بر اینکه از نظر نوع عملکرد با هم تفاوت دارند در سایز، ابعاد و قیمت نیز دارای تفاوت هایی با هم می باشند.

معرفی پرکن اتوماتیک خطی

دستگاه های پرکن خطی با توجه به متفاوت بودن محصولات غذایی در انواع مختلف تولید می شوند که امروزه کاربرد بسیار زیادی دارند و روز به روز تقاضا برای این دستگاه در بازار افزایش می ‌یابد. یکی از پر کاربرد ترین انواع دستگاه های پرکن‌خطی، دستگاه های پرکن‌خطی اتوماتیک می باشد که این دستگاه در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می ‌گیرد که یکی از این صنایع بسته بندی مواد غذایی می باشد. اما آنچه که باعث پر طرفدار بودن پرکن اتوماتیک خطی شده است سرعت بخشیدن به فرایند بسته ‌بندی محصولات می باشد. در واقع این دستگاه ها بدون نیاز به اپراتور با دقت بالا و ضریب خطای کم محصولات مختلفی را بسته بندی می کنند. بنابراین می توان گفت یکی از دلایل پر فروش بودن این دستگاه سرعت بخشیدن به بسته ‌بندی و ضریب خطای کم می باشد.

قیمت دستگاه های پرکن خطی خودکار

قیمت دستگاه های پرکن خطی خودکار

قابلیت پرکن‌اتوماتیک خطی

دستگاه پرکن خطی اتوماتیک دارای قابلیت پر کردن انواع مایعات رقیق و غلیظ می باشد که سیستم دستگاه به گونه ای است که خودکار و بدون دخالت هیچ نیروی انسانی به فعالیت خود ادامه می دهد. یکی دیگر از قابلیت های این دستگاه این است که ماشین آلات، امکان نصب میز انتظار در ابتدا و انتهای خط تولید را دارند. همچنین می ‌توان درب گذار، دربند و لیبل زن را در طول مسیر نصب کرد. بر روی این دستگاه امکان نصب نازل از ۲ الی ۱۰ عدد وجود دارد و سیستم کنترلی این دستگاه ها plc می‌ باشد. پرکن اتوماتیک خطی برای مایعات رقیق از پمپ و مواد غلیظ و خمیری از سیستم پرکن سیلندر پیستونی استفاده می کند.

سازنده پرکن بستنی

سازنده پرکن بستنی

کاربرد پرکن‌های اتوماتیک خطی

به طور کلی از این دستگاه‌ ها برای بسته بندی کردن مواد غذایی و محصولات کارخانه ای استفاده می شود. در واقع از دستگاه های پرکن خطی خودکار برای انتقال مواد غذایی، نظیر  شیرینی، کرم ‌کنجد، شکلات صبحانه، شیره خرما، عسل، انواع روغن های خوراکی، آب معدنی و موارد این چنینی استفاده می شود. البته کاربرد های دیگری هم دارد، مثلاً در کارخانجات برای تولید و بسته بندی مایعات شوینده مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه پرکن اتوماتیک یا خودکار برای مایعاتی، مثل وازلین که بعد از سرد شدن تغییر شکل می دهند هم کاربرد دارد‌. با استفاده از پرکن اتوماتیک خطی علاوه بر اینکه سرعت و دقت افزایش می یابد، بهداشت نیز رعایت می ‌شود.

مزایای دستگاه پرکن خودکار

مزایای دستگاه پرکن خودکار

نحوه عملکرد پرکن‌های اتوماتیک خطی

پرکن ها از سه طریق محصولات را بسته‌ بندی می ‌کنند؛

  • ماشین آلات با مکانیزم پر کننده گازی
  • ماشین آلات با مکانیزه پرکننده مایع
  • ماشین آلات با مکانیزم پر کننده چسب

 پرکن اتوماتیک خطی

 پرکن اتوماتیک خطی

پرکننده های گازی دارای یک استراتژی کاملاً ساده هستند که پمپ های تقویت کننده ای دارند و از آن به منظور ایجاد اختلاف و فشار برای پر شدن استفاده می‌ کنند. این تقویت کننده گاز بسیار شبیه به کمپرسور گاز است که از دستگاه پرکننده گازی برای پرکردن دی اکسید کربن، گاز ذغال سنگ و گازهای طبیعی و غیره استفاده می کنند. سه روش برای پر کردن مایعات وجود دارد که شامل پمپی، پرکن ثقلی و سیلندر پیستونی می باشد که هر کدام از این روش ها ممکن است که برای یک مایع مناسب و برای مایع دیگر نامناسب باشد.

سخن پایانی

پرکن اتوماتیک خطی یکی از انواع دستگاه های بسته بندی مواد غذایی است که به صورت خودکار به فعالیت خود ادامه می دهد، این یعنی به نیروی انسانی نیاز ندارد. از این دستگاه برای پر کردن مایعات مختلف استفاده می کنند.

 

مقالات مرتبط:

پرکن‌لیوانی اتوماتیک

پرکن‌خامه قنادی و دستگاه های آن

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *