بستنی ساز و آشنایی کامل با آن

یکی از خوردنی های دلچسب در فصل گرم تابستان بستنی می باشد که موجب کم کردن حرارت بدن و از بین رفتن خستگی بیش از اندازه می گردد. بستنی یکی از محبوب ترین خوراکی ها در میان تمامی رده سنی ها می باشد و باید بدانید اصلی ترین ماده سازنده در بستنی، شیر است. کودکانی که تمایل به نوشیدن شیر های پاستوریزه ندارند، می توانند به مصرف بستنی بپردازند و کلسیم مورد نیاز بدن شان را تامین سازند. بستنی ها امروزه انواع متعددی را شامل حال خود می کنند و برای تهیه کردن آن نیازمند دستگاه های پیشرفته بستنی ساز خواهیم بود. با داشتن این دستگاه ها در کارخانه های تولید بستنی، روزانه مقدار قابل توجهی بستنی با طعم و اندازه های مختلف تولید و عرضه بازار می شود.

خرید بستنی ساز های صنعتی با بهترین قیمت

خرید دستگاه های صنعتی با بهترین قیمت

دستگاه بستنی ساز

به دلیل داشتن طرفدار بسیار زیاد بستنی امروزه برای تولید کردن آن از طعم های جدید و متنوع استفاده می کنند و تولید کنندگان برای تهیه و توزیع بستنی به مقدار زیاد نیاز مند دستگاه های بزرگ بستنی ساز هستند. بهترین دستگاه های ساخته شده که در کارخانه ها از آن ها استفاده می کنند دارای بدنه ای فلزی بسیار مرغوب به کار رفته شده است. برای رعایت بهداشت برای کف دستگاه از استیل های کاملا بهداشتی در دستگاه ها استفاده گردیده. دلیل استفاده از فلز این است که در طول مدتی که از آن بهره می برند زنگ نمی زند و ساییده نمی شود به همین منظور یک انتخاب کاملا عالی برای ساخت دستگاه بستنی ساز به شمار می رود.

بستنی ساز های صنعتی مناسب برای استفاده در کارخانه جات

بستنی سازها صنعتی مناسب برای استفاده در کارخانه جات

 

نکاتی که باید درباره دستگاه بستنی‌ساز بدانید

دستگاه های ساخت بستنی از انواع مختلفی اعم از بستنی ساز رولی، تاپینگ بستنی، تولید مایع بستنی و… بهره مند می باشند. هر یک از دستگاه های موجود برای تولید بستنی نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند. برای راه اندازی این دستگاه ها به نیروی برق نیاز می باشد و باید کارخانه را در جایی احداث کرد که برای تولید و رونق بخشیدن به کار و راه اندازی دستگاه ها برق مورد نیاز تامین شود. دستگاه های بستنی ساز امروزی با پیشرفت های چشم گیری که داشتند می توانند با انجام برنامه ریزی بر روی آن ها طعم های مختلف مانند بستنی شیرین، زعفرانی، ترش و … را تهیه کرد. با داشتن قطعات مختلف بستنی ساز به راحتی می تواند بستنی های رولی، کاکائویی، میوه ای، کیمی و … را تولید نماید.

توجه به نکات متعدد هنگام خرید بستنی ساز

توجه به نکات متعدد هنگام خرید بستنی ساز

 

نکات کلیدی و مهم درباره دستگاه های بستنی ساز

دستگاه هایی که دارای کمپرسور می باشند یکی از بهترین نوع در بین دیگر محصولات هستند.

وجود کمپرسور باعث می شود که خنک سازی مایع بستنی بهتر از پیش انجام شود و این قطعه با برق کار می کند و مصرف بسیار کم و ناچیزی دارد. بستنی ساز ها دارای ترمومتر هستند که وظیفه این قطعه نشان دادن دمای دستگاه به شکل دیجیتالی می باشد. این دستگاه با نمایش دادن دما این زمینه را برای مصرف کننده فراهم می کند که دما را به شکل لحظه ای کنترل کند.

 

 

 

نحوه تولید بستنی با دستگاه بستنی‌ساز چگونه می باشد؟

در این دستگاه ها یک مخزن بسیار بزرگ وجود دارد که شیر را در آن ریخته و برای تولید بستنی شیر را تا دمای شصت درجه حرارت می دهند.

بعد از حرارت دادن شیر در دستگاه بستنی ساز مواد دیگر نظیر شکر، وانیل، زعفران و یا کاکائو را به آن اضافه می کنند تا مایع بستنی آماده شود.

پس از افزودن مواد بالا باید دما را تا ۸۵ درجه برسانند که این دستگاه ها مجهز به قطعه گرمایشی و سرمایشی می باشند.

بعد از آماده شدن مواد بستنی، آن را درون ظرف های مورد نظر هدایت کرده و بسته بندی می کنند و بستنی ها عرضه بازار می گردند.

دستگاه های بستنی ساز دارای شیر تخلیه هستند تا بتوانند بعد از تولید در پایان کار به راحتی داخل مخزن ها را شسته و تمیز نمایند.

برای بهداشتی بودن تولید در دستگاه ها سیستم CIp استفاده کرده اند تا به صورت اتوماتیک شستن داخل مخازن را بر عهده آن باشد و از ورود هر شی و دستگاه های دیگر به داخل خود داری شود تا هیچ گونه عوامل غیر بهداشتی در کار وجود نداشته باشد.

 

 مقالات مرتبط:

دستگاه بستنی‌ساز صنعتی چگونه به ایران وارد شد؟

معرفی انواع دستگاه بستنی ساز

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *