توربو میکسر (Turbo mixer) و کارایی آن

تا به حال نام توربو میکسر (Turbo mixer) و یا میکسر توربو به گوشتان خورده است؟ شاید به عنوان یک فرد عادی تا به حال این نام را نشنیده باشید اما اگر به هر طریقی درگیر با صنایع باشید به احتمال زیاد این نام را شنیده‌اید. ما تصمیم داریم در این بلاگ پست درباره توربو میکسر (Turbo mixer) توضیح دهیم، می‌خواهیم بدانیم کارایی این دستگاه چیست و چه ویژگی‌هایی دارد، اگر برای شما نیز این موضوع جالب است و یا داشتن اطلاعات درباره این دستگاه برایتان ضروری است حتماً در ادامه بلاگ پست با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی را در اختیارتان بگذاریم.

توربو میکسر (Turbo mixer) چیست؟

استفاده از توربو میکسر در صنایع لبنی

استفاده از توربو میکسر در صنایع لبنی

 

دستگاه توربو میکسر (Turbo mixer) برای مخلوط کردن انواع مواد از جمله مواد خشک، مواد خیس، مایعات، پودرها و… استفاده می شود. شما می توانید با کمک آن مواد غذایی خشک و تر، مواد صنعتی خشک و تر و… را مخلوط کنید.

این دسنگاه در اندازه و ظرفیت های متفاوتی در بازار موجود است، اما معمولا اندازه آن ها کوچک است البته تعیین اندازه آن بستگی به کار و صنعت مورد نظر شما دارد. ناگفته نماند که برای میکس لبنیات، بستنی، میکس نمک، میکس شکر، شیر خشک، استابلایزرهای صنعتی، مایعاتی مانند دوغ، شربت، ماست، آبمیوه و… نیز از دستگاه توربو میکسر (Turbo mixer) استفاده می شود.

دستگاه توربو میکسر (Turbo mixer) چه کاربردهایی دارد؟

 

پودرهای آرایشی

پودرهای آرایشی

 

میکسر توربو یکی از دستگاه‌هایی است که احتمالاً در صنایع زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما به طور کلی کاربردهای این دستگاه را می‌توانیم به صورت زیر نام ببریم:

  1. میکس کردن مواد مختلف در حالت تر و خشک
  2. میکس مواد با چگالی‌های متفاوت
  3. میکس موادهای مختلف که دارای ذرات با اندازه‌های مختلف هستند.

این دستگاه قابلیت‌هایی همچون موارد زیر را نیز دارد:

  1. همگن سازی
  2. پخش آسان پودرها
  3. امولسیون‌ها
  4. مخلوط موادهای خمیری و مایعات غلیظ
  5. و…

کمی بیشتر درباره این دستگاه بدانیم

درون توربو میکسر

درون توربو میکسر

 

این ابزار معمولا در ابعاد کوچک تولید می شوند. می توان گفت که توربو میکسرها تشکیل شده از یک کپسول هستند و انتقال آن به کمک بازویی به شکل ۸ خوابیده انگلیسی انجام می شودو در نهایت مواد به اندازه ای متناسب با یکدیگر مخلوط می شوند.

توربو میکسرها بسیار عالی هستند اما این دستگاه نیز مانند دستگاه های دیگر خالی از عیب نیست، اگر بخواهیم عیوب این دستگاه را نام ببریم می توانیم به قیمت بالای آن و ممکن نبودن ساخت آن در حجم بالا اشاره کرد

ویژگی‌های توربو میکسر

اگر بخواهیم درباره ویژگی‌های این دستگاه بگوییم می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. بدون گرد و غبار است: از آنجایی که مواد پودری زیر سطح مایع زیر خلاء به توربو میکسر وارد می‌شوند، در طول فرآیند شارژ پودر، گرد و غباری ایجاد نمی‌شود.
  2. کف نمی‌کند: به دلیل این که خلاء ایجاد می‌شود از ایجاد کف در طول فرآیند اختلاط جلوگیری می‌شود و محصول بدون هیچ هوایی تولید می‌شود.
  3. کاهش زمان میکس: مواد مایع و پودر به طور مؤثر در تماس هستند و منجر به کاهش قابل توجه زمان میکس می‌شود.
  4. بهداشتی بودن کامل فرایند میکس.

در آخر

توربو میکسر دستگاهی است خلاقانه که عصر جدیدی را در دنیای میکسرها به وجود آورده است این دستگاه می‌تواند مایع، جامد و پودر را ترکیب کند و به اندازه مساوی و به بهترین حالت مخلوط کند، این دستگاه این کار را برای شما تنها در چند دقیقه و یا حتی در چند ثانیه در بهترین حالت ممکن انجام می‌دهد؛ و در انتها امیدواریم این مقاله برایتان مفید باشد.

 مقالات مرتبط:

عملکرد دستگاه فراوری مایه بستنی

مخزن استیل ۱۰۰۰ لیتری برای چه استفاده می شوند.

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *