آشنایی با دستگاه توربو میکسر بستنی و کاربرد آن

دستگاه توربو میکسر بستنی یکی از ابزار ضروری برای تهیه انواع مخلوط کردن در بستنی فروشی مدرن است. می توان از آن برای هم زدن، مخلوط کردن، امولسیون کردن، شکستن مواد خشک یا فیبری و جدا کردن چربی ها در مایعات استفاده کرد تا مخلوط بستنی کاملاً همگن به دست آید.

بسیاری از صنایع مواد غذایی این دستگاه را در کارخانه های خود قرار می دهند تا بتوانند بستنی های مخلوط شده خوبی را درست کنند. همچنین این دستگاه علاوه بر داشتن قابلیت تهیه بستنی مخلوط خانگی، در تهیه فرآورده های قنادی نیز بسیار مفید است. می توان از آن برای ترکیب و امولسیون کردن محصولات غلیظ استفاده کرد و  بسیاری از بستنی با تنوع زیاد را تولید کرد.

دستگاه توربو میکسر بستنی از موتورهایی با قدرت بسیار زیاد استفاده می شود. این دستگاه علاوه بر داشتن موتور قدرتمند می تواند سرعت دستگاه را تغییر دهد. این که حرکت می تواند به صورت عمودی و نوسانی باشد.  بخش های این دستگاه شامل دو امولسیفایر مختلف، یک کاتر و یک سطل فولادی اختیاری است.

دستگاهی از این نوع یکی از ابزار ضروری برای تهیه انواع مخلوط کردن در بستنی فروشی مدرن است

دستگاهی از این نوع یکی از ابزار ضروری برای تهیه انواع مخلوط کردن در بستنی فروشی مدرن است

 

کارکردهای مختلف این دستگاه صنعتی

برای این که پودرهای خشک بتوانند به راحتی مخلوط شوند و یک بستنی با کیفیتی را تولید کنند، باید از دستگاه توربو میکسر استفاده کنند. این دستگاه برای مصارف خانگی مناسب نبوده و بهتر است که از آن برای بستنی فروشی ها یا کارخانه های صنایع غذایی استفاده شود.

برای این کار باید دانه های پودر را در داخل میکسر ریخته و با روشن کردن دکمه آن به صورت اوربیتال فضایی می چرخد تا به خوبی تمام مواد ریز، خرد و یکدست شوند. با این دستگاه زمان کمتری را صرف درست کردن بستنی می گذرانید. همچنین نتیجه آخر آن یک بستنی یکدست و همگن است که با بهترین مواد اولیه ساخته شده است.

دستگاه توربو میکسر بستنی می تواند انواع محلول های مختلف را میکس کند. تمامی مواد اولیه اعم از گیاهی، معدنی و خشک بودن را به راحتی همگن می کند. نیاز نیست که نگران جنس ماده اولیه خود باشید. کافی است با ریختن آن در محفظه کار خود را شروع کنید.

دستگاه برای مصارف خانگی مناسب نبوده و بهتر است که از آن برای بستنی فروشی ها یا کارخانه های صنایع غذایی استفاده شود

دستگاه برای مصارف خانگی مناسب نبوده و بهتر است که از آن برای بستنی فروشی ها یا کارخانه های صنایع غذایی استفاده شود

 

استفاده از دستگاه توربو میکسر در کارخانه

با این دستگاه می توانید مواد خشک را به راحتی با یکدیگر مخلوط کنید. اگر حتی دانه های پودر شما ریز و درشت باشد، می توانید به راحتی آن را یکدست کنید. موادی که دارای چگالی متفاوت از یکدیگر هستند نیز با دستگاه توربو میکسر بستنی مخلوط می شوند و شما می توانید بستنی خوبی را درست کنید. همان طور که گفته شد؛ این دستگاه ها در مقیاس های صنعتی به کار می روند.

شما می توانید از یک دستگاه نوشمک و حتی آبمیوه نیز درست کنید. چون محلول ها به خوبی در این دستگاه مخلوط می شوند و آبمیوه های طبیعی خوبی را به وجود می آورند. سطل اختیاری که در این دستگاه وجود دارد، استیل ضد زنگ بوده و دارای ظرفیت بالایی است.

با این دستگاه می توانید مواد خشک را به راحتی با یکدیگر مخلوط کنید

با این دستگاه می توانید مواد خشک را به راحتی با یکدیگر مخلوط کنید

 

زمان مورد نیاز برای تهیه بستنی با دستگاه

با استفاده از این دستگاه توربو میکسر بستنی باید برای مخلوط کردن و امولسیون کردن شیرینی های کلاسیک در پایه، حدود ۳۰ ثانیه به مدت ۵ لیتر مخلوط کنید. برای حل کردن شیر سرد یا آب و برای تولید یک آبمیوه یا بستنی با کیفیت تضمینی، حدود ۶۰ ثانیه برای ۵ لیتر زمان لازم است. برای تولید یک مخلوط کاملاً امولسیون شده از مواد منفرد برای بستنی سفارشی، تقریباً ۱۲۰ ثانیه برای ۵ لیتر احتیاج است.

منظور از توربو در دستگاه میکسر بستنی

نام توربو یکی از آشناترین نام هایی است که در هر دستگاهی دیده می شود. توربو یکی از قابلیت های ویژه دستگاه میکسر بستنی است که تنها با فشار یک دکمه، فعال و غیرفعال می شود. توربو کمک می کند که دستگاه با قدرت بالایی کار کند. دستگاه توربو میکسر بستنی نیز چنین عملکردی را دارد. اما تنها ضرر چنین دستگاهی در این است که، مصرف برق بالایی دارد. اما به خوبی می تواند بستنی را مخلوط کند. همچنین با قابلیت ویژه توربو در مدت کمی بستنی ساخته می شود.

 

 مقالات مرتبط:

عملکرد دستگاه فراوری مایه بستنی

مخزن استیل ۱۰۰۰ لیتری برای چه استفاده می شوند.

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *