موارد قابل توجه در رابطه با دستگاه بلندر

یکی از دستگاه های حیاتی در کارخانه های تولیدات غذایی، دستگاه بلندر است. این دستگاه از یک مخزن بزرگ و چند تیغه برنده ساخته شده است. همچنین موتور قدرتمند این دستگاه، امکان خرد کردن انواع مواد سخت را فراهم می کند. در ادامه با انواع بلندر های صنعتی آشنا خواهید شد.

کاربرد بلندر های صنعتی

کاربرد بلندر های صنعتی

بلندر های صنعتی مهم ترین تجهیزات در کارخانه های تولید بستنی

یکی از دستگاه هایی که در کارخانه های تولید بستنی به چشم می خورد، دستگاه بلندر است. بلندر ها همان دستگاه های مخلوط کن صنعتی هستند. از این دستگاه برای تهیه انواع اسموتی، کوکتل های آماده و … در مصارف بالا استفاده می شود. قدرت موتور این دستگاه نسبت به مخلوط های دستی بسیار بیشتر است. به همین دلیل می توانند در کوتاه ترین زمان، حجم زیادی از مواد را به پوره تبدیل کند. از بلندر های صنعتی برای میکس کردن انواع مواد غذایی نیز در رستوران ها استفاده می شود.

خرید دستگاه بلندر صنعتی

خرید دستگاه بلندر صنعتی

آنچه شما را به خریداری دستگاه بلندر ترغیب می کند

از بارز ترین مزیت های بلندر ها، قدرت موتور آن ها است. موتور قدرتمند، اصلی ترین دلیل افزایش سرعت عملکرد این دستگاه به حساب می آید. از این جهت با افزایش میزان بهره وری، مدت زمان لازم برای مخلوط کردن مواد نیز کاهش می یابد. این دستگاه کاربرد وسیعی دارد. از این جهت می توان از آن برای مخلوط کردن هر نوع مواد خوراکی استفاده کرد.

جالب است بدانید که بلندر های صنعتی، توانایی خرد کردن تکه های یخ را نیز دارند. از دیگر مزیت های این دستگاه، کنترل عملکرد آن است. بر روی این دستگاه دکمه هایی تعبیه شده اند که برای تنظیمات آن کاربرد دارند. از این جهت میزان له شدن مواد کاملا به شما بستگی خواهد داشت. این دستگاه با این که برای مصارف صنعتی طراحی شده است، اما به راحتی جا به جا می شود.

عملکرد ساده بلندر های صنعتی و بزرگترین مزیت آن ها

بزرگ ترین مزیت دستگاه بلندر را می توان عملکرد ساده آن دانست. این دستگاه با مکانیزم عملکرد خودکار، می تواند مواد را به حالت خمیری در بیاورد. ساختار اصلی این دستگاه از یک مخزن، چندین تیغه و یک موتور تشکیل شده است. تیغه ها از مهم ترین قطعات مخلوط کن های صنعتی هستند.

از این جهت می توانید متناسب با نیاز خود، تعداد تیغه های دستگاه را کم یا زیاد کنید. این دستگاه همچنین قابلیت کنترل سرعت دارد. از این جهت می توانید سرعت چرخش تیغه ها را تنظیم کنید. پس از روشن کردن دستگاه، تیغه ها با سرعت بالایی می چرخند. این فرایند ساده موجب خرد شدن و له شدن مواد خوراکی می شود.

بلندر های صنعتی بهترین انتخاب برای خرد کردن مواد جامد

تیغه هایی که در دستگاه بلندر صنعتی استفاده شده اند، بسیار قدرتمند هستند. از این جهت می توانند حتی سخت ترین مواد خوراکی را به پوره تبدیل کنند. در حالی که بلندر های خانگی و دستی، تنها برای مواد خوراکی نرم کاربرد دارند. در‌حال حاضر بلندر های صنعتی در دو نوع تولید می شوند.

در نوع اول مخزن دستگاه ثابت است و تیغه ها حرکت می کنند. اما نوع دوم با عنوان مخزن گردان شناخته می شود. در این بلندر ها، علاوه بر تیغه ها، مخزن نیز حرکت می کند. این امر موجب مخلوط شدن بهتر مواد می شود. از بلندر های مخزن گردان در کارخانه های تولید بستنی و تولید مواد دارویی در حجم بالا، استفاده می شود.

نکات قابل توجه در رابطه با بلندر

نکات قابل توجه در رابطه با بلندر

نکاتی که در هنگام خریداری دستگاه بلندر باید به آن ها توجه کنید

در هنگام خریداری این دستگاه از جنس تیغه ها مطمئن شوید. همچنین بلندر هایی از جنس استیل ۳۰۴ را خریداری کنید. بلندر های استیل در برابر رطوبت مقاوم هستند و طول عمر بیشتری دارند. یکی از مهم ترین فاکتور ها هنگام خرید دستگاه های بلندر، میزان سر و صدا آن است.

اصولاً دستگاه های صنعتی با سر و صدای زیادی همراه هستند. البته هرچه کیفیت قطعات درونی دستگاه بهتر باشد، میزان آلودگی صوتی آن نیز کمتر است. از این جهت این دستگاه ها را از برند های معتبر خریداری کنید. ماشین سازی آرش، برندی آشنا در عرصه تولید انواع دستگاه های صنعتی با بالاترین کیفیت، در ایران است.

نتیجه گیری

دستگاه بلندر، دستگاهی کاربری در کارخانه های تولید بستنی و سایر صنایع غذایی است. از این دستگاه برای مخلوط کردن انواع مواد خوراکی استفاده می شود. تیغه های قدرتمند این دستگاه، توانایی خرد کردن مواد جامد را نیز دارند. شما می توانید برای خریداری مدل های مختلف این دستگاه، به وب سایت ماشین سازی آرش مراجعه کنید. همچنین برای انتخاب بهترین مدل، با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

 

محصولات مرتبط:

معرفی تری بلندر+ کاربرد و مزایا

آشنایی با دستگاه آب معدنی لیوانی

مقالات مرتبط:

استفاده از انواع دستگاه توربو میکسر در صنایع غذایی

با مخلوط کن توربو، حتی سفت ترین مواد را با یک دیگر مخلوط و خرد کنید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *